کد خبر : 18525
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 4:15

گزارش نبض بازار از فروش پتروشیمی خارک در 10 ماهه ابتدایی امسال:

۴۵۰۰ میلیارد تومان فروش ۱۰ ماهه متانول در پتروشیمی خارک

۴۵۰۰ میلیارد تومان فروش ۱۰ ماهه متانول در پتروشیمی خارک
شخارک در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱، بالغ بر ۸ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومانی محصول به فروش رساند و فروش گوگرد، متانول، پنتان شخارک در ۱۰ ماه اول ۱۴۰۱ با افزایش مواجه شد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار پشت پرده، فروش متانول پتروشیمی خارک به ۴۵۰۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ رسیده و رشد ۲۶.۳ درصدی داشته است. فروش گوگرد افزایش نزدیک به ۴۹.۶ درصد داشته و فروش صادراتی شخارک از ۷۵۳۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۸۳۶۷ میلیارد تومان در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده و ۱۱ درصد رشد کرده است.

رشد ۱۱ درصدی فروش پتروشیمی خارک  در ۱۰ ماه ابتدایی امسال

فروش ۱۰ ماهه پتروشیمی خارک در ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۱ درصد رشد همراه بوده و از ۷۵۳۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۸۳۶۷ میلیارد تومان در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده و ۱۱ درصد رشد کرده است. همچنین فروش محصولات این شرکت شامل گوگرد، متانول و پنتان نیز با رشد مواجه شده است.

در دوره یک ماه دی ۱۴۰۱ نیز فروش شرکت پتروشیمی خارک معادل ۴۹۷ میلیارد تومان گزارش شده است. فروش ۹ ماهه و سه فصل اول پتروشیمی خارک نیز معادل ۷۹۰۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۹ ماهه اول ۱۴۰۰ با رقم ۶۱۸۸ میلیارد تومان رشد ۲۷.۷ درصدی داشته است.

آمار کدال بورس به نقل از صورت‌های مالی ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ شخارک با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی نشان می‌دهد که فروش گوگرد از ۲۵۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماه ۱۴۰۰ به ۳۸۳ میلیارد تومان در ۱۰ ماه ۱۴۰۱ رسید و افزایش نزدیک به ۴۹.۶ درصد داشته است.

فروش متانول در پتروشیمی خارک از ۳۵۶۸ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ به ۴۵۰۶ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ رسید و رشد ۲۶.۳ درصدی داشته است. همچنین فروش پنتان از ۱۰۷۴ میلیارد تومان به ۱۲۶۷ میلیارد تومان افزایش داشته و رشد ۱۸ درصدی داشته است.

فروش بوتان نیز از ۱۴۹۳ میلیارد تومان به ۱۲۸۹ میلیارد تومان و فروش پروپان از ۱۱۴۳ به ۹۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

هزینه‌های یوتیلیتی و خوراک 

هزینه خوراک گاز ترش در پتروشیمی خارک طی ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۹۰۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم ۳۸۰۰ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

هزینه سوخت گاز طبیعی نیز ۶۷۶ میلیارد تومان بوده که در مدت مشابه سال قبل ۴۳۴ میلیارد تومان اعلام شده بود که ۵۵.۷ درصد رشد کرده است.

هزینه خوراک و سوخت روی هم ۴۵۹۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم ۴۲۳۴ میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل رشد ۸.۴ درصدی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.