کد خبر : 18606
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 - 15:45

گزارش پشت پرده از سود عملیاتی پتروشیمی جم در ۹ ماه ابتدایی امسال:

سود ۹ ماهه هر سهم پتروشیمی جم به ۲۹۱۲ ریال رسید

سود ۹ ماهه هر سهم پتروشیمی جم به ۲۹۱۲ ریال رسید
سود عملیاتی پتروشیمی جم در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ به بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار پشت پرده، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ درآمد عملیاتی با ۱۲ درصد رشد معادل ۲۸۶ هزار میلیارد ریال و سود عملیاتی ۴۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. سود خالص هر سهم نیز به ۲۹۱۲ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ ودریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها نیز به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع دارایی‌های جاری شرکت در پایان آذر ۱۴۰۱ معادل ۱۸۷ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

 سود انباشته پتروشیمی جم ۶۶ هزار میلیارد ریال شد 

سود انباشته پتروشیمی جم معادل ۶۶۱۲۶ میلیارد ریال و جمع حقوق مالکانه ۸۵ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

عملکرد ۹ ماهه اول سال مالی پتروشیمی جم با نماد جم تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی با ۱۲ درصد رشد معادل ۲۸۶ هزار میلیارد ریال و سود عملیاتی ۴۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. سود خالص هر سهم نیز به ۲۹۱۲ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ ودریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها نیز به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع دارایی‌های جاری شرکت در پایان آذر ۱۴۰۱ معادل ۱۸۷ هزار میلیارد ریال گزارش شده است. همچنین سود انباشته شرکت معادل ۶۶۱۲۶ میلیارد ریال اعلام شده و جمع حقوق مالکانه به ۸۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رشد ۱۲  درصدی درآمد عملیاتی جم 

گزارش کدال بورس در بهمن ۱۴۰۱، و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ شرکت پتروشیمی جم، با نماد جم، در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که پتروشیمی جم، با سرمایه ثبت شده معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان، درآمد عملیاتی معادل ۲۸۶ هزار میلیارد ریال داشته که نسبت به رقم ۲۵۶ هزار میلیارد ریال مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲ درصد رشد داشته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی نیز حدود ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل با عدد ۱۸۵ هزار میلیارد ریال، معادل ۴۵ هزار میلیارد ریال بیشتر شده و ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

بر این اساس سود ناخالص شرکت در آذر سال جاری، ۵۵ هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده بود.درآمد عملیاتی معادل ۲۸۶ هزار میلیارد ریال اعلام شده که ۱۲ درصد رشد داشته، سود خالص هر سهم به ۲۹۱۲ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.

سود هر سهم ۲۹۱۲ ریال 

سود خالص هر سهم از ۳۴۴۱ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۲۹۱۲ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.

همچنین سود عملیاتی هر سهم نیز به ۲۳۴۰ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ رسید و در ۹ ماه نخست سال قبل ۳۲۲۶ ریال بوده است.

سود غیرعملیاتی هر سهم نیز از ۲۱۵ ریال در مدت مشابه سال قبل به ۵۷۲ ریال در ۹ ماه نخست امسال رسیده و ۱۶۶ درصد رشد کرده است. سود ناشی از عملیات در حال تداوم و پایه هر سهم نیز از ۳۴۴۱ ریال در سال قبل به ۲۹۱۲ ریال در ۹ ماهه ۱۴۰۱ رسیده است.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی از ۱۲۴۳۸ میلیارد ریال به ۱۲۴۴۳ میلیارد ریال رسیده و با وجود تورم یکسال اخیرتغییری نداشته که نشانه موفقیت شرکت محسوب می‌شود. سایر درآمد‌ها نیز از ۱۷۷۳ میلیارد ریال به ۷۸۹ میلیارد ریال رسید. سایر هزینه‌ها نیز ۲۱۰۴ میلیارد ریال با افزایش درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

۴۲ هزار میلیارد ریال سود عملیاتی 

از سوی دیگر، سود عملیاتی جم در این دوره ۹ ماه ۱۴۰۱ به رقم ۴۲ هزار میلیارد ریال رسیده که در مدت مشابه سال قبل ۵۸ هزار میلیارد ریال بوده است. سود عملیاتی در کل سال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

هزینه‌های مالی نیز معادل ۴۴۰ میلیارد ریال گزارش شده که کاهش ۲۶ درصدی داشته است. سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی نیز معادل ۱۰۷۳۲ میلیارد ریال گزارش شده که رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به رقم ۴۴۶۳ میلیارد ریال ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ دارد. براین اساس سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات ۹ ماهه معادل ۵۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال گزارش شده است. سود عملیات در حال تداوم در کل سال ۱۴۰۰ معادل ۹۶ هزار میلیارد ریال گزارش شده بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.