کد خبر : 189
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 10:08

ترور سردار سلیمانی قیمت طلا را به بیشترین میزان ۷ ماه گذشته رساند

ترور سردار سلیمانی قیمت طلا را به بیشترین میزان ۷ ماه گذشته رساند
Print Friendly, PDF & Email

در ادامه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از ترور سردار سلیمانی امروز قیمت به بیشترین میزان ۷ ماه گذشته رسید.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر و به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، تشدید شرایط منطقه که پس از حمله تروریستی آمریکا و ترور بزرگترین مقام نظامی ایران شکل گرفته، قیمت فلز زرد را به بیشترین میزان هفت سال گذشته و قیمت نفت را هم به بیشترین میزان اواسط ۲۰۱۹ رساند.

سرمایه گذاران در شرایط نامناسب اقتصادی و احساس ریسک در سرمایه گذاری به سمت فلز طلا که در فرهنگ اقتصادی به عنوان سرمایه امن و کم خطر تلقی می شود، می روند تا سرمایه های  خود را از خطر نجات دهند.

قیمت طلا با شکستن رکورد ۱۵۷۹ دلار در هر اونس به بیشترین قیمت از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است، این میزان رشد ۱.۳ درصدی نسبت به قیمت جلسه پیشین داشته است.

فلز پالادیوم هم از فلزات گرانبهایی است که معمولا بین سرمایه گذاران از اقبال  خوی برخوردار است و قیمت طلا هم به رکورد ۲۰۱۱ دلار در هر اونس افزایش یافته است.

قیمت نفت هم که طی چند روز گذشته پس از حمله هوایی آمریکا به قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که منجر به شهادت وی و همراهانش شد، روند افزایشی به خود گرفته بود امروز نیز همین روند رشد خود را ادامه داد، این افزایش بیشتر به دلیل نگرانی از اختلال عرضه است که ایران گفته است اقدام آمریکا را تلافی سختی خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.