کد خبر : 18921
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اسفند 1401 - 7:35

زاینده رود

زاینده  رود
حادثه اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان مربوط به اسیدپاشی‌های پیاپی به ناحیهٔ صورت زنان بدون چادر در شهر اصفهان است که در مهرماه ۱۳۹۳ به وقوع پیوست. در جریان این اسیدپاشی‌ها، حداقل چهار دختر یا زن جوان مورد حمله قرار گرفته‌اند که منجر به مرگ یکی از آن‌ها گردید.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده اولین‌بار ایسنا اصفهان پنج شنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۳ با انتشار گزارشی درباره اسیدپاشی چند موتورسوار در خیابان‌های این شهر بر روی زنان، موضوع اسیدپاشی سریالی علیه زنان در اصفهان را فاش کرد.

در اظهارات قربانیان این حادثه وحشتناک صحبت از حضور دو مرد موتورسوار به عنوان عامل اصلی حادثه به میان آمد.این حادثه جنجالی واکنش‌های زیادی در داخل و خارج کشور به دنبال داشت.

یکی از قربانیان سهیلا جورکش ۹ مهر ۱۳۹۳ وقتی ۲۷ ساله بود در خیابان بزرگ‌مهر اصفهان و از سوی موتورسوار ناشناسی مورد حمله قرار گرفت. او تا سه سال بینایی خود را از دست داد و بعد از درمان توانست حدود سی درصد از بینایی خود را بازیابد.

مرضیه ابراهیمی یکی دیگر از قربانیان اسید پاشی در حال پارک ماشینش در خیابان مهرداد اصفهان بوده و شیشه سمت خود را کمی پائین کشیده بود که ناگهان احساس می‌کند سمت چپ صورتش آتش گرفته‌است.

اما حساسیت ها پس از اظهار نظر امام جمعه موقت اصفهان بالا گرفت یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار کرده بود مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته و برای مقابله با بدحجابی باید چوب ‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.

در سخنانی دیگر طباطبایی نژاد گفته بود: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.سپس چندی بعد در اطلاعیه از سوی دفتر امام جمعه اصفهان اعلان شد که از سخنان آقای طباطبایی نژاد سو برداشت شده است.

حجت‌الاسلام صادقی ، معاون وقت فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرده بود: این ( اسیدپاشی ) کار گروه‌های معتقد نیست. این روش، هم حرام است و هم از نظر قانونی ممنوع. هیچ آمر به معروف از این ابزار برای کارش استفاده نمی‌کند اگر کسی از این روش استفاده کند خودش یک منکر بزرگ است.رسانه‌ها نباید این اتفاق را به گروه‌های معتقد نسبت دهند. این کار جفاست. تبلیغات منفی قطعاً دیگران خواهند داشت و موج رسانه‌ای دشمنان با این فرضیه‌ها ایجاد می‌شود اما گروه هایی که ما می‌شناسیم و اعتقاد اسلامی دارند هیچ وقت چنین کاری نمی‌کنند و از آن تبری می‌جویند.

نهایتا با گذشت چندین سال هیچ‌کدام از عاملان حادثه دستگیر نشده‌اند و مسئولان می‌گویند موفق به شناسایی متهمان نشده‌اند. صورت‌های سوخته قربانیان هر روز بر جان متهمان آه می‌کشند و زندگی‌هایی که تباه شده‌اند، دیگر باز نمی‌گردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.