کد خبر : 2757
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 8:50

سمگا در حال توسعه سرمایه‌گذاری

سمگا در حال توسعه سرمایه‌گذاری
Print Friendly, PDF & Email

گروه شرکت‌ها : گروه شرکت‌ها: صورت‌های مالی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران نشان می‌دهد روند‌های درآمدی این شرکت رو به افزایش است. چشم‌انداز سمگا تا افق ۱۴۰۴، تبدیل شدن به نماد توسعه گردشگری در کشور و شناخته شدن به‌عنوان یکی از سه برند برتر گردشگری در منطقه است. در این راستا، سمگا ماموریت خود را ارائه خدمات در بخش‌های مختلف زنجیره توسعه فعالیت‌های گردشگری تعریف کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : این شرکت همچنین به‌عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بررسی صورت مالی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در یک ماهه منتهی به ۳۱/ ۳/ ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که این شرکت در انتهای دوره در۲۳ بخش مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش بانک‌ها و موسسات کرده است که هفت شرکت را در برمی‌گیرد. همچنین این گروه سرمایه‌گذاری در پنج شرکت در بخش واسطه‌گری‌های مالی و پولی سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین در بخش‌های محصولات شیمایی و فلزات اساسی هرکدام چهار شرکت و سایر بخش‌ها دو و در مواردی فقط در یک شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در بخش تجارت عمده‌فروشی به جز وسایل نقلیه موتور در پایان دوره هیچ سرمایه‌گذاری نداشته است. بیشترین بهای تمام شده را برای این گروه سرمایه‌گذاری بخش انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با مبلغ ۴۲۵میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان داشته است. گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در مجموع در ۴۹ شرکت پذیرفته شده در بورس و خارج از بورس در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است و برای این تعداد از شرکت‌ها مبلغ ۷۰۹ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرده است.

صورت‌های مالی یکساله این شرکت اما واقعیت‌های مهمی از این شرکت را آشکار می‌کند.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در دو سال متوالی نشان می‌دهد که این گروه در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان سود خالص داشته است. این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۱۴۷ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۲۵ درصدی در سود خالص این شرکت است. نکته قابل توجه این است که با وجود کاهش در سود خالص این شرکت جمع حقوق مالکانه و بدهی‌های این شرکت نسبت به سال گذشته کمتر شده است. این شرکت همچنین سود سهام بهتری نسبت به سال ۹۷ داشته است. درآمد حاصل از سود سهام شرکت در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۷ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و این رقم در سال ۱۳۹۸مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است که افزایش۱۹۸۲ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.