کد خبر : 21047
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 8:22

بانک گردشگری در جمع ۳ بانک برتر در بهبود نسبت مطالبات غیرجاری

بانک گردشگری در جمع ۳ بانک برتر در بهبود نسبت مطالبات غیرجاری
نسبت مطالبات غیرجاری بانک گردشگری که در اسفند ۱۴۰۰ برابر با ۷.۶ درصد بود، بر اساس اطلاعات کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان اسفند سال ۱۴۰۱ به ۳.۹ درصد رسید که نشان دهنده کاهش ۳.۶ درصدی است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از کانون بانک‌ها موسسات اعتباری خصوصی، در سال ۱۴۰۱ بانک گردشگری در نسبت مطالبات غیرجاری، بین بانک‌های خصوصی رتبه دوم بهبود (کاهش) را کسب کرد و در جمع سه بانک برتر بین بانک‌های عضو کانون به لحاظ کاهش نسبت مطالبات غیرجاری قرار گرفت.

یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بانک‌ها، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک است که از آن تحت عنوان شاخص NPL یاد می‌شود.

روند بانک گردشگری در زمینه مطالبات غیرجاری (NPL) نویدبخش روز‌های بهتر است.

این گزارش حاکیست: در نسبت مطالبات غیرجاری بین بانک‌های خصوصی، بانک سرمایه با ۵.۱ درصد کاهش رتبه اول، بانک گردشگری با ۳.۶ درصد رتبه دوم و بانک آینده با ۳.۵ درصد رتبه سوم را کسب کرده اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.