کد خبر : 20625
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 11:34

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق عنوان کرد:

واردات خودروهای ۵ سال کارکرد در کوتاه‌مدت جواب می دهد

واردات خودروهای ۵ سال کارکرد در کوتاه‌مدت جواب می دهد
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: واردات خودرو در صورتی که انحصار را بشکند و جلوی سوءاستفاده را ببندد خوب است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با پشت پرده درباره واردات خودروهای کارکرده گفت:واردات خودرو باید در عمل مشکلی از صنعت خودرو را حل کند نه اینکه یک اجازه ای را بدهند ولی در عمل اینقدر طولش بدهند یا عوارض آنچنانی ببندند که قیمت آن چندین برابر شود.

واردات خودرو زمانی که انحصار را بشکند خوب است

یحیی آل اسحاق با بیان اینکه واردات خودرو در صورتی که انحصار را بشکند و جلوی سوءاستفاده را ببندد خوب است، افزود:اگر یک خودرو وارد شود با تعرفه بالا و شرایط سخت واردات اثر و فایده ای ندارد. واردات خودروهای ۵ سال کارکرد در کوتاه‌مدت جواب می دهد ولی در کل باید برای نظام مدیریتی در خودرو فکری شود.

وضعیت تولید خودرو در داخل کشور سامان دهی شود

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره اینکه مشکلات تولید خودرو حل شود عرضه و تقاضا به تعادل می رسد، تصریح کرد: خودرو به یکی از مشکلات کشور تبدیل شده که در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آثار فراوانی بر روی جامعه گذاشته است، چه از نظر قیمت تمام شده در فروش محصول و چه از نظر مسائل کیفیت خودرو و چه از نظر سواستفاده عده ای در این خصوص.باید وضعیت تولید خودرو  در داخل کشور سامان دهی شود.

خودروسازی حیاط خلوت جریانات سیاسی

وی با بیان اینکه الان مشکل این است خودروسازی‌های ما به حیاط خلوتی برای برخی جریان‌های‌سیاسی و باشگاهی بدل شده‌اند افزود:خودرو را از هر طرف که نگاه می‌کنیم مرکز فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هست.

رانت خودرو

آل اسحاق در پایان با تاکید براینکه برای شکستن رانت واردات خودرو صورت می گیرد گفت:خودرو پراید در دهه ۹۰ حدود ۳۰ میلیون تومان بوده الان با سیصد میلیون تومان فروخته می شود این رانت است یک خودرویی سه تا چهار برابر قیمت جهانی  به فروش می رسد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.