کد خبر : 20707
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 5:14

بزرگترین اورهال تاریخ «پتروشیمی مارون» خاتمه یافت

امرایی: به دنبال تنوع سازی بازار‌های صادراتی هستیم

امرایی: به دنبال تنوع سازی بازار‌های صادراتی هستیم
کمپرسور الفین مارون بعد از تعمیرات ۴۰ روزه به مدار تولید بازگشت و تولید این شرکت از مرز ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی گذشت.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی مارون با اعلام این خبر، تشریح کرد: بعد از اینکه مدیر جوان و متخصص شرکت پتروشیمی مارون با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسانه علاوه بر حفظ و افزایش ظرفیت‌های تولید و فروش، راه توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات را در پیش گرفت، بر اساس یک نقشه از پیش تعیین شده به سراغ همکاری و عقد قرارداد با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رفت تا از دانش فنی ایرانی در این مجموعه عظیم تولیدی استفاده کند. اما این تمام ماجرا نبود و طی ماه‌های اخیر و با وجود حواشی دلالان «حادثه» و واسطه‌های «زیمنس»، اینبار کمپرسور الفین مارون با قبول ریسک از طرف مدیرعامل کاربلد و به همت کارکنان این شرکت پس از تعمیرات ۴۰ روزه به مدار تولید بازگشت تا جوان‌ترین مدیر صنعت پتروشیمی ایران نشان دهد نه تنها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بلکه در جهت اعتلای صنعت و جهانی کردن نام ایران در میان شرکت‌های عظیم جهان از هیچ کوششی فروگذار نیست.

مدت‌ها بود که دلالان «حادثه» و واسطه‌های «زیمنس» حواشی زیادی ایجاد کرده بودند که هیچ مدیر و متخصصی در ایران نمی‌تواند به سمت کار‌های بزرگ صنعتی برود. اما در شرکت پتروشیمی مارون شرایط فرق می‌کرد و کمپرسور الفین مارون با قبول ریسک از طرف “امین امرایی” به عنوان جوان‌ترین مدیر صنعت پتروشیمی کشور، به دست متخصصان این شرکت سپرده شد تا تعمیرات آن آغاز شود. تعمیراتی که بعد از ۴۰ روزه به نتیجه رسید و این کمپرسور به مدار تولید بازگشت.

بر پایه این گزارش، با انجام بزرگترین تعمیرات تاریخ تأسیس «مارون»، از چند روز گذشته تولید در تمامی خطوط فرآیندی این پتروشیمی استراتژیک با بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی آغاز شده است.

استفاده از هر فرصتی برای معرفی توانمندی‌های مارون

همچنین، مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون با تایید اقدامات صورت گرفته در این مجتمع عظیم از متنوع سازی بازار‌های صادراتی این شرکت خبر داده و می‌گوید: با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دست پروژه‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار تعریف شده است.

امین امرایی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ها در جهت اعتلای وضعیت صعنت و به صورت خاص پتروشیمی کشور خواهد بود، ادامه می‌دهد: استراتژی پتروشیمی مارون به روز رسانی دانش فنی و ایجاد ارزش افزوده با هدف تنوع سازی بازار‌های صادراتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جدا از بحث حفظ و افزایش ظرفیت‌های تولید و فروش، تاکید بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات داریم، خاطر می‌کند: یکی از افتخار‌های شرکت پتروشیمی مارون همکاری و عقد قرارداد با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در راستای استفاده از دانش فنی ایرانی در این مجموعه تولیدی است.

وی با بیان اینکه از هر فرصتی برای معرفی و ارائه توانمندی‌های شرکت پتروشیمی مارون و برقراری ارتباط با سازندگان، تامین کنندگان و خریداران محصولات پتروشیمی استفاده خواهیم کرد، تصریح می‌کند: با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سهامداران و هیئت مدیره در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دست پروژه‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار تعریف شده است.

امرایی می‌گوید: بر همین اساس در زمان برگزاری نمایشگاه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه اجرای واحد تولید ماده اکریلونیتریل (ACN) را به ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن در مجاورت پتروشیمی آبادان با مشارکت شرکت تاپیکو و مارون امضاء کردیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.