کد خبر : 20834
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 8:52

اعلام آمادگی این بانک و وزارتخانه به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های متقابل در بالاترین سطح

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق با مدیرعامل بانک رفاه کارگران دیدار کرد

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق با مدیرعامل بانک رفاه کارگران دیدار کرد
احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق که در رأس هیئتی از مدیران عالی این وزارتخانه به کشورمان سفر کرده است، با دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران دیدار کرد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر للـه‌گانی طی سخنانی در این دیدار که نصیر عبدالمحسن عبداله سفیر جمهوری عراق در تهران و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه بانک رفاه نیز حضور داشتند، گفت: آمادگی داریم در بالاترین سطح، از ایجاد و توسعه همکاری‌های متقابل بانک رفاه کارگران و وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق حمایت کنیم.

وی افزود: سهام بانک رفاه کارگران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و این بانک با توجه به گستردگی جامعه هدف این سازمان، خدمات گسترده‌ای را به بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور ارائه می‌دهد و می‌توانیم تجارب خود را در این زمینه به وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق منتقل کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون نفر از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خدمات مالی و تسهیلاتی خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تمامی تسهیلاتی که به این افراد اعطاء می‌شود به صورت کاملا غیرحضوری است و بستر خرید اقساطی آن‌ها از بیش از ۴ هزار فروشگاه در سراسر کشور را فراهم کرده‌ایم که آمادگی انتقال این تجارب موفق به جمهوری عراق هستیم.

وی افزود: بانک رفاه کارگران ماهیانه حدود ۱۰ میلیون دلار پرداختی به سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان تحت پوشش این سازمان و حوزه بهداشت و درمان دارد و به عنوان همیاری مطمئن یاریگر این سازمان در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای است.

دکتر للـه‌گانی از افتتاح حساب غیرحضوری به عنوان یکی دیگر از خدمات و تجارب ارزشمند قابل انتقال به وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نام برد و گفت: در حال حاضر عموم مردم کشور این امکان را دارند که به صورت الکترونیکی در بانک رفاه کارگران حساب افتتاح کنند و این مهم در راستای توسعه بانکداری دیجیتال انجام می‌شود.

وی به فعالیت شرکت‌های “مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران” و “ساختمانی توسعه رفاه پردیس” به عنوان دو شرکت تابعه این بانک اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در حوزه ساخت و ساز و صدور خدمات فنی و مهندسی فعال هستند و پروژه‌های انبوه‌سازی و خرد ارزشمند بسیاری را اجرایی کرده‌اند که می‌توانیم نسبت به ارائه خدمات آن‌ها در جمهوری عراق اقدام کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از خدمات نقل و انتقال مالی به عنوان یکی دیگر از خدمات قابل ارائه به وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نام برد و گفت: اگرچه خدمات صادراتی و وارداتی در حوزه وظایف این بانک نیست و سازمان‌ها و نهاد‌های دیگری متولی آن هستند، اما می‌توانیم بستر انتقال وجوه حاصل از این امر را فراهم کنیم. امیدواریم با حمایت این وزارتخانه بتوانیم شعب این بانک در کشور عراق را دایر و همکاری‌های مشترک را ایجاد و توسعه دهیم.

وی با اشاره به استقلال تصمیم‌گیری در شبکه بانکی، تشکیل کارگروه‌های مشترک به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های متقابل را خواستار شد و گفت: در ایران متناسب با قوانین و مقررات مربوطه، مسائل در هیئت مدیره بانک‌ها مطرح و در صورت تصویب اجرایی می‌شود؛ بر همین اساس آمادگی داریم تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق منعقد کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به خدمات تسهیلاتی این بانک اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از تسهیلات این بانک در راستای حمایت از مشاغل خانگی، کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و می‌توانیم تجربیات خود را در این زمینه و همچنین وجوه اداره شده سازمان تامین اجتماعی به جمهوری عراق منتقل کنیم.

وی در پایان سرمایه بانک رفاه کارگران را حدود ۱۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در این حوزه جزو بانک‌های اول کشور هستیم و با ۱۰۵۰ شعبه به عنوان یک بانک تجاری در حوزه مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، بهداشت و درمان و… فعالیت می‌کنیم و بر این اساس از ایجاد و توسعه همکاری‌های متقابل با وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق استقبال می‌کنیم.

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نیز طی سخنانی در این دیدار با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشور‌های موفق در صنعت بانکداری است، خاطرنشان ساخت: بانک رفاه کارگران یکی از موفق‌ترین بانک‌های ایران است و حجم سرمایه، گستردگی فعالیت‌ها و تعداد مشتریان آن به خوبی نشانگر ظرفیت‌های بالای این بانک است.

احمد الاسدی افزود: جمهوری عراق و ایران علاوه بر اینکه همسایه هستند، دارای همکاری‎‌های متقابل بسیار و مشترکات فرهنگی ارزشمندی هستند که می‌تواند بستر تعاملات فی‌مابین را افزایش دهد.

وی به زمینه‌های همکاری مشترک وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق و بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که از تجارب موفق ایران در حوزه‌های مختلف اطلاع پیدا کنیم و این تجارب را به عراق منتقل کنیم.

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق با بیان اینکه کشور عراق دارای یک صندوق تامین اجتماعی با سرمایه قابل توجه و یک صندوق رفاه اجتماعی است، گفت: این صندوق‌ها از پروژه‌های کسب و کار حمایت می‌کنند. امیدواریم بتوانیم تجارب موفق بانک رفاه کارگران و مکانیسم این بانک در زمینه اعطای تسهیلات به شرکت‌های کوچک و متوسط و ضمانت‌های برگشت این وام‌ها را به کشور عراق و این صندوق‌ها منتقل کنیم تا منجر به افزایش بهره‌وری آنان شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با انتقال تجارب ارزشمند بانک رفاه کارگران ما نیز یک بانک زیرمجموعه وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق داشته باشیم.

احمد الاسدی در پایان گفت: از افتتاح شعب بانک رفاه کارگران در کشور عراق کاملا حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم بستر این مهم را فراهم کنیم.

نصیر عبدالمحسن عبداله سفیر جمهوری عراق در تهران نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم از ظرفیت‌های بانک رفاه کارگران در کشور عراق بهره ببریم.

وی افزود: کشور‌های ایران و عراق در حوزه صادرات و واردات همکاری‌های مشترک بسیار دارند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بانک رفاه کارگران در این زمینه نیز بهره ببریم.

شایان ذکر است، در پایان این دیدار مدیران عامل شرکت‌های تابعه بانک رفاه کارگران بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را تشریح و از آمادگی توسعه همکاری‌های متقابل با وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری عراق خبر دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.