کد خبر : 2091
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 9:42

لبخند رضایت بر صورت دلالان صنعت فولاد با همراهی دولت

لبخند رضایت بر صورت دلالان صنعت فولاد با همراهی دولت
Print Friendly, PDF & Email

در ادامه تصمیمات دولت مبنی بر قیمت گذاری محصولات فولادی و زنجیره فولاد هر روز خبر تازه ای به گوش می رسد اینبار و در شرایطی که انتظار می رفت دولت با اصلاح برخی از دستورات خود آرامش را به یکی از حساس ترین بازارهای صنعتی کشور بازگرداند خبر می رسد که رانت ۴۰ هزار میلیاردی بین قیمت گذاری در بورس کالا و بازار آزاد ایجاد شده که بدون شک باید آن را در سایه تصمیمات دولتی جستجو کرد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل ار نبض بازار ، در ادامه تصمیمات دولت مبنی بر قیمت گذاری محصولات فولادی و زنجیره فولاد هر روز خبر تازه ای به گوش می رسد اینبار و در شرایطی که انتظار می رفت دولت با اصلاح برخی از دستورات خود آرامش را به یکی از حساس ترین بازارهای صنعتی کشور بازگرداند خبر می رسد که رانت ۴۰ هزار میلیاردی بین قیمت گذاری در بورس کالا و بازار آزاد ایجاد شده که بدون شک باید آن را در سایه تصمیمات دولتی جستجو کرد. فاصله ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت گندله و کنسانتره با نسبت های جهانی و دست باز بسیاری از تولیدکنندگان کنسانتره و گندله و سنگ آهن در اعلام میزان تولیدشان باعث شده تا رقمهای اعلام شده توسط آنان خیلی به واقعیت نزدیک نباشد و خروجی این ماجرا بازار دلالان را بیش از گذشته گرم می کند. و همه این اتفاقات در سایه تصمیمات دولت می افتد. نگاهی به روند سایستهای دولت در این زمینه نشان می دهد تیر وزارت صنعت در اتخاذ سیاستی که بتواند بازار فلزات را به ثبات برساند به خطا رفته که نیاز به تجدیدنظر در آن  فوری و حیاتی است. ۴۰ هزار میلیارد رانت در بورس کالا روایتی دارد که نشان از آسیب چندنرخی شدن ورقهای فولادی دارد. قیمت ورقهای فولادی در بورس کالا هر کیلو بین ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که در بازار آزاد بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان خرید و فروش می شود این شکاف قیمتی بدون شک تعلل دولت در تصمیمی درست است که اگر اتخاذ نشود و یا اگر تصمیم فعلی اصلان نگردد یکی از بزرگترین قطبهای صادرات کشور را به محاق خواهد برد.

عدم اعلام فرمول مناسب نرخ کنسانتره ، سنگ آهن و گندله و همینطور روش اشتباه قیمت گذاری براساس شمش و آزادی عمل تولیدنندگان مواد اولیه آهنی در اعلام میزان تولید باعث شده تا اولا خرید و فروشهای فعلی بازار لبخند رضایت را بر صورت دلالان بازار فولاد بنشیند و دوما تولید کننده دستش از همه چیز کوتاه باشد.دولت در شرایط فعلی باید تدبیری اندیشه کند تا در آن قیمت شمش بصورت واقعی اعلام شود در غیر اینصورت نمی توان امیدی به بهبود شرایط داشت داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.