کد خبر : 21104
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 12:40

پرواز ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سمگا

پرواز ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سمگا
شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان اولین هلدینگ تخصصی در زمینه گردشگری در ایران و نیز اولین شرکت بخش خصوصی ایرانی پذیرفته شده در سازمان جهانی گردشگری می‌باشد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

این مجموعه خدماتی نظیر ساخت و تجهیز و بهره برداری از پروژه‌هایی مانند هتلها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی مجتمع‌های توریستی را ارائه می‌دهد.

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با توجه به موضوع اساسنامه، به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز فعالیت می‌کند.

رشد ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سود پایه هر سهم سمگا

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال سود پایه هر سهم سمگا در بهار ۱۴۰۲ به ۱۵۹ ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲ هزار و ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این سود خالص این شرکت به ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده است که در این قسمت نیز شاهد رشد ۲ هزار درصدی می‌باشد و سود عملیاتی سمگا با افزایش ۸۸۹ درصدی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جمع درآمدی‌های عملیاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به ۱۰۹ میلیارد تومان رسید.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که با نماد سمگا در بازار سرمایه شناخته می‌شود در ۳ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۵.۵ میلیارد تومان درآمد داشت که با رشد ۳۲۷ درصدی درآمد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

رویکرد‌های راهبردی شرکت  سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

چشم انداز پیش روی شرکت سمگا برنامه ریزی برای تبدیل این شرکت به نماد توسعه گردشگری و یکی از سه برند برتر گردشگری بخش خصوصی در منطقه در افق ۱۴۰۴ است و برای رسیدن به این هدف کلان، ایجاد زنجیره کامل فعالیت‌های گردشگری شامل ارزیابی اقتصادی و برنامه ریزی، طراحی، ساخت و توسعه، مرمت و احیا، مارکتینگ، برندینگ و جذب گردشگر، مدیریت بهره برداری و فرانچایز هتل‌ها و تاسیسات در قالب شرکت‌های تخصصی در دستور کار جدی این شرکت است. ساختار شرکت به نوعی تعیین شده است که در قالب هسته‌ای کوچک و شبکه‌ای بزرگ اقدام کند. به طوریکه اغلب پروژه‌ها و طرح‌های تعریف شده در این شرکت، از طریق تأسیس شرکت‌های فرعی تخصصی و شرکت‌های انجام پروژه و یا از طریق برونسپاری و انعقاد قرارداد با شرکت‌های متخصص در زمینه‌های کاری مرتبط به انجام می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.