کد خبر : 21471
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 11:54

صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی در پادجم

صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی در پادجم
دکتر نجفی اردکانی، مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر پادجم گفت: امروزه این شرکت بزرگ در حوزه مهندسی و تامین کالا با مشکلی روبرو نیست و این شرکت دیگر آن غده سرطانی بین پتروشیمی‌ها نیست.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، دکتر نجفی اردکانی در نشست تخصصی خود با تیم راه اندازی این شرکت با اشاره به اهمیت این پروژه در کاهش ناترازی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز خوشحالیم که در نگاه مدیران وزارتخانه، ذی نفعان و نهاد‌های نظارتی، این طرح عظیم اقتصادی از بن بست و بهم ریختگی خارج و در ریل اصولی خود قرار گرفته است.

وی تصریح نمود: در حال حاضر تنشی بین پیمانکاران و شرکت توسعه پلیمر پادجم وجود نداشته ضمن آنکه با اقدامات و تلاش‌ها موفق به انعقاد قرارداد خوراک مصوب خود با پتروشیمی پارس آن هم پس از ۱۳ سال شدیم. وی افزود: طی ۶ ماه گذشته حتی یک مناقصه محدود برگزار نکرده ایم و با وجود به طول انجامیدن فرآیند‌های خرید، تمام مناقصات طبق رویه قانونی و اصولی خود دنبال می‌شود.

نجفی اردکانی با تاکید بر هدف گذاری راه اندازی این طرح ادامه داد: از هیچ اقدامی برای تسریع در فرآیند دریافت کالا‌ها (حتی به اندازه ۱ روز) غافل نمی‌شویم، زیرا یک روز راه اندازی زودتر این طرح منجر به افزایش درآمد شرکت سرمایه گذاری صبا انرژی و نهایتا کاهش ناترازی صندوق بازنشستگی کشوری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر پادجم در تشریح وضعیت کالا‌های معوقه گفت: تا قبل از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید، ۴۵ بسته کالا نزد شرکت جندی شاپور داشتیم که ۱۷ بسته آن نهایی و مابقی بدون هیچ تعدیل یا پرداخت خسارتی به وندور یا تامین کننده در حال نهایی سازی بوده و با عقد قرارداد سه جانبه دیگر کالایی نزد جندی شاپور نخواهیم داشت و از ۱۷ بسته نهایی شده تا به امروز ۸ بسته اولویت دار ومرتبط با خط۵۰۰۰ وارد سایت شده و مابقی نیز طی یک ماه آینده وارد می‌شوند که انتقال مالکیت کالا‌های دریافتی همزمان درحال انجام است.

وی با تشریح خسارت‌های سفارش گذاری دیرهنگام اقلام Long-Term پروژه متذکر شد: درایینگ پکیج بعنوان کالایی ضروری می‌بایست ۱۰ سال قبل با قیمت ۹ میلیون یورو سفارش گذاری می‌شد که با اقدامات انجام شده و علی رغم افزایش تورم حقوق، دستمزد و فلزات در حوزه یورو موفق به نهایی سازی قیمت، آن هم با صرفه جویی ۳ میلیون یورویی نسبت به قیمت مهرماه ۱۴۰۱ این کالا شدیم.

وی افزود: قریب به ۷۵ درصد اصل مبلغ قرارداد درایینگ پکیج بصورت گارانتی شرکتی بود که توانستیم آن را با لحاظ گارانتی ۲۴ماهه به گارانتی بانکی تبدیل کنیم که درحال نهایی سازی است.

نجفی اردکانی گفت: اخذ مدل سه بعدی سایت (۳D) به ارزش ۵/۵ میلیون یورو، فسخ قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی راه اندازی و استفاده از توان تخصصی تیم فنی شرکت توسعه پلیمر پادجم که اخیرا راه اندازی دو واحد مقدماتی توسط همین تیم فنی صورت پذیرفت، استفاده از ظرفیت داخل در بحث تامین کالا، شروع مجدد عملیات اجرایی آفسایت و پارک استایرن پس از ۲۰ ماه توقف ۱۰۰ درصدی، طرح شکایت ۵۰۰ میلیون یورویی، فسخ قرارداد ۱۲ میلیون یورویی سیستم کنترل و نهایی سازی خرید طی ماه‌های آینده از جمله اقداماتی می‌باشد که در راستای استیفای حقوق سهامداران انجام گرفته و دنبال می‌شود.

وی در پایان از تلاش‌های صورت گرفته توسط تیم راه اندازی بواسطه آماده سازی برخی واحد‌های پیش نیاز راه اندازی تقدیر و تلاششان را متضمن پویایی هرچه بیشتر شرکت توسعه پلیمر پادجم دانست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.