کد خبر : 21759
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 8:20

فرمانده ارشد ارتش در جنوب غرب کشور:

بار اصلی جنگ اقتصادی بر دوش جهادگران عرصه صنعت است

بار اصلی جنگ اقتصادی بر دوش جهادگران عرصه صنعت است
امیر سرتیپ حمزه بیدادی فرمانده ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در بازدید از نمایشگاه جلوه‌های اقتدار فولاد خوزستان گفت: در دوران دفاع مقدس، بار اصلی جنگ تحمیلی بر دوش سربازان بود. امروز نیز بار اصلی جنگ اقتصادی بر دوش جهادگران عرصه صنعت است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، وی گفت: دفاع مقدس، به قول مقام معظم رهبری (مد ظله) یک دانشگاه بود و با تاسی از آن دوران، دانشمندان بزرگی را می‌توان تربیت نمود. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌فرمایند: گام اصلی را باید جوانان بردارند. ما برای آنکه در آینده گام‌های محکمی برداریم، باید گذشته و حال خود را بهتر بشناسیم.
در تقسیمات جغرافیایی جدید جهان، آینده از آن کشور ماست.

سرتیپ بیدادی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از جمله بنی صدر تصمیم به انحلال ارتش گرفتند، زیرا می‌دانستند که اعتماد قلبی و عمیقی از سال ۱۳۴۲ میان مردم و ارتش شکل گرفته بود.
زمانی که دیدند که ارتش را نمی‌توانند منحل کنند و در ۲۹ اردیبهشت با دستور مستقیم امام (ره) ارتش با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد، سعی در تضعیف آن نمودند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد قائله کردستان، خوزستان و دیگر استان‌های مرزی شدیم، اما با درایت ارتش، سپاه، بسیج و مردم عزیز تیرشان به سنگ خورد.

وی ادامه داد: امام راحل برای ارتش سه فرمان صادر کرد. با حفظ شئونات اسلامی، انظباط ارتش حفظ شد. ارتش با ساز و کار خود در انظار عمومی رژه اجرا نمود و مردم نیز از فرزندان خود استقبال نمودند.

امیر بیدادی ادامه داد: با در کنار هم قرار گرفتن دو ابر قدرت شرق و غرب، صدام برای حمله به ایران اسلامی تحریک شد. ارتش هنوز از اغتشاش کردستان و توطئه‌های داخلی فارغ نشده بود که وارد جنگی تمام عیار با رژیم بعث شد. اما باری دیگر با وحدت مثال زدنی میان قوا، دشمن شکست سختی از رزمندگان غیور ایران اسلامی متحمل شد.

فرمانده ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: مقام معظم رهبری (مدظله) می‌فرماید: شعار ما می‌توانیم را تحقق ببخشیم و در میان اقشار جامعه ایجاد امید نماییم.

وی افزود: یکی از نقش‌های ارتش، تثبیت و متوقف کردن دشمن در زمین و شرایطی ناشناخته بود.

بیدادی با اشاره به عملیات ثامن الائمه (ع) گفت: امام در آن زمان به نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد که اگر شما وحدت نداشته باشید، صدمه‌ی جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

وی با اشاره به عملیات‌های غرور آفرین بیت المقدس، ثامن الائمه و … گفت: دشمن در عملیات‌های جنگ تحمیلی به عقب رانده شود و به پای میز مذاکره آمده و متجاوز بودن در جنگ را بپذیرد.

امیر بیدادی تصریح کرد: شهید چاقروند خلبان ارتش که سه ماه از عقد وی گذشته بوده با شقاوت یک درجه دار بعثی سرش از تنش جدا می‌شود، همچنین شهید فهمیده که با شهادت خود مانع از پیشروی تانک‌های دشمن می‌شوند؛ انقلاب اسلامی ایران چنین هزینه‌هایی را برای حفظ نظام پرداخت نمود.

وی افزود: فکر نکنید که شهدا افرادی بوده اند که دوره‌های معنوی خاص را گذرانده اند، بلکه با قرار گرفتن در شرایط آن روز و با درک شرایط، ره صد ساله را یه شبه طی نموده و به درجات بالایی دست یافتند.

بیدادی خطاب به فولادمردان خوزستان گفت: شما تلاش می‌کنید و تولید کشور که یک هدف استراتژیک است را سر پا نگه داشته اید. ارزش شما کم از آن سربازی که با دست خالی مقابل تهاجم دشمن ایستادگی نمود، نیست. شما با وجود تمامی تحریم ها، با صبر و تلاش در شرایط سخت سعی در رونق بخشی به چرخه صنعت کشور دارید و این هدف بسیار مقدس است.

علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی در این همایش گفت: شرکت فولاد خوزستان در ششمین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی تندیس زرین همایش را بدست آورد، این دستاورد نشان از تعهد فولادمردان به جامعه پیرامونی خود دارد.

مخبر دزفولی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این چند سال اخیر در فرمایشات شان به جنگ اقتصادی اشاره نموده و تولیدکنندگان صنعت را مجاهدان خط مقدم جبهه اقتصادی معرفی نموده است.

وی افزود: در دوره‌های مختلف تاریخی، با بی‌کفایتی شاهان مختلف بخش‌های زیادی از کشور از دست رفت، نمونه بارز این بی کفایتی جدایی بحرین در زمان پهلوی از ایران است. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس تاکنون حتی یک وجب از خاک این کشور تسخیر نشده است.

بر پایه این گزارش، دومین روز نمایشگاه جلوه‌های اقتدار فولاد خوزستان با بازدید امیر سرتیپ حمزه بیدادی فرمانده ارشد ارتش در جنوب غرب کشور از نمایشگاه و استقبال امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از قائم مقامان، معاونان، مدیران، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و کارکنان شرکت فولاد خوزستان همراه بود.

گفتنی است، مراسم یاد شده با قرائت قرآن محمدهادی جابری پاک، اجرای محمد انجیلی، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری، مداحی حاج احمد طرفی از مداحان استان خوزستان و نمایش برخی از دستاورد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همراه بود.

این بازدید روز سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ در یادمان شهدای گمنام و تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان انجام شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.