کد خبر : 22035
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 11:16

صورت‌های مالی بانک گردشگری؛

بهبود سودآوری و عملکرد بانک گردشگری در سال ۱۴۰۲

بهبود سودآوری و عملکرد بانک گردشگری در سال ۱۴۰۲
پیشنهاد افزایش سرمایه بانک گردشگری به ۳ هزار میلیارد تومان در انتظار مجمع عمومی فوق العاده و موافقت بورس است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار پشت پرده، هیات مدیره و بازرس قانونی بانک گردشگری گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و نسبت‌های مالی بانک بر اساس دستورالعمل‌های سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری را ارائه داده اند که در انتظار موافقت بورس و تایید مجمع عمومی فوق العاده است.

به گزارش کدال بورس و صورت‌های مالی بانک گردشگری، سود خالص یا سودعملیات در حال تداوم قبل از مالیات بانک گردشگری در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ معادل ۱۰۵.۸ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به رقم ۸۰ میلیارد تومانی مدت مشابه سال قبل با ۳۲ درصد افزایش مواجه شده است. رقم سود خالص این بانک در کل سال ۱۴۰۱ نیز معادل ۲۹۵۳ میلیارد تومان اعلام شده بود.

سود پایه هر سهم بانک گردشگری ۷۰ ریال 

براساس صورت‌های مالی بانک گردشگری که در کدال بورس منتشر شده، سود عملیاتی هر سهم بانک گردشگری در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ معادل ۳۹۶ ریال، سود و زیان غیرعملیاتی هر سهم ۳۲۶- ریال، سود ناشی از عملیات در حال تداوم یا سود پایه هر سهم بانک گردشگری ۷۰ ریال و سود خالص هر سهم بانک گردشگری ۷۱ ریال اعلام شده است.
همچنین در مدت مشابه سال قبل سود عملیاتی هر سهم بانک گردشگری در ۳ ماه نخست ۱۴۰۱ معادل ۱۵۹۶ ریال، سود و زیان غیرعملیاتی هر سهم ۱۵۴۲- ریال، سود ناشی از عملیات در حال تداوم یا سود پایه هر سهم بانک گردشگری ۵۴ ریال اعلام شده است.

در کل سال ۱۴۰۱ نیز سود عملیاتی هر سهم بانک گردشگری معادل ۲۵۴۶- ریال، سود و زیان غیرعملیاتی هر سهم ۳۷۵۲ ریال، سود ناشی از عملیات در حال تداوم یا سود پایه هر سهم بانک گردشگری ۱۲۰۶ ریال و سود خالص هر سهم بانک گردشگری ۱۹۶۹ ریال اعلام شده است.

درآمد تسهیلات و سپرده 

بانک گردشگری با نماد وگردش با سرمایه ثبت شده ۱۵۰۰ میلیارد تومانی، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی معادل ۴۹۱۱ میلیارد تومان در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ داشته و هزینه سود سپرده‌ها ۳۸۷۳ میلیارد تومان، خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری ۱۰۳۷ میلیارد تومان اعلام شده است. درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در ۳ ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نیز معادل ۲۳۹۳ میلیارد تومان، هزینه سود سپرده ۳۲۳۱، خالص درآمد تسهیلات و سپرده ۸۳۷- میلیارد تومان بوده است. همچنین در کل سال ۱۴۰۱ نیز درآمد تسهیلات ۱۵۹۹۷ میلیارد تومان، هزینه سود سپرده ۱۷۶۲۰ و خالص درآمد تسهیلات و سپرده ۱۶۲۳- میلیارد تومان گزارش شده بود.

براین اساس، خالص درآمد تسهیلات و سپرده در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل مثبت شده و بهبود یافته و عملا بانک گردشگری در خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری سودآور شده است.

خالص سایر درآمد‌ها و هزینه‌های بانک گردشگری به ۶.۶ میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم مشابه سال قبل ۱۱۷۳ میلیارد تومان کاهش یافته است و برای کل سال ۱۴۰۱ نیز ۴۷۶۴ میلیارد تومان گزارش شده بود.

خالص درآمد کارمزد ۱۰۹ میلیارد تومان

خالص درآمد کارمزد به رقم ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۶۷ درصدی همراه شده و بیش از دو برابر شده است.

هزینه کارمزد نیز معادل ۲۵.۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با عدد ۱۹ میلیارد تومان ۳۵ درصد بیشتر شده است. براین اساس خالص درآمد کارمزد به رقم ۸۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۱ میلیارد تومان رشد ۲۸۲ درصدی داشته و چهار برابر شده است.

خالص سود و زیان سرمایه گذاری‌ها به رقم ۴۹۵- میلیارد تومان رسیده که در مدت مشابه سال قبل ۱۰ میلیارد تومان و در کل سال ۱۴۰۱ معادل ۱۴۳۶ میلیارد تومان بوده است.

همچنین خالص سود مبادلات و معاملات ارزی نیز به ۱۰ میلیارد تومان رسیده که در مدت مشابه سال قبل با رقم ۵۴۳- میلیون تومان و در کل سال ۱۴۰۱ معادل ۵۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

براین اساس جمع درآمد‌های عملیاتی بانک گردشگری در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ معادل ۶۳۶ میلیارد تومان گزارش شده که درمدت مشابه سال قبل ۸۰۵- میلیارد تومان و در کل سال ۱۴۰۱ معادل ۱۹۹۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

خالص سایر درآمد‌ها و هزینه‌های بانک گردشگری در سه ماه نخست به ۶.۶ میلیارد تومان رسیده که در مدت مشابه سال قبل ۱۱۷۳ میلیارد تومان بوده است و برای کل سال ۱۴۰۱ نیز ۴۷۶۴ میلیارد تومان گزارش شده بود.

بررسی وضعیت هزینه‌ها

هزینه‌های اداری و عمومی بانک گردشگری در سه ماه نخست به رقم ۲۷۳ میلیارد تومان اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۹۱ میلیارد تومان رشد ۴۳ درصدی همراه بوده و در کل سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴۶۱ میلیارد تومان اعلام شده بود.

از سوی دیگر، هزینه مطالبات مشکوک الوصول ۲۳۸ میلیارد تومان اعلام شده که در مدت مشابه سال قبل ۷۷ میلیارد تومان و در کل سال ۱۴۰۱ معادل ۶۸۰ میلیارد تومان بوده است.

هزینه‌های مالی نیز در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲ معادل صفر بوده و درمدت مشابه سال قبل ۴ میلیارد تومان، و در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵۶۴ میلیارد تومان بوده است. هزینه استهلاک نیز معادل ۲۵ میلیارد تومان و در مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیارد تومان، و در کل سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.