کد خبر : 22078
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 11:27

در گفتگو با عضو هیات نمایندگان استان خوزستان مطرح شد؛

وجود صنایع بزرگی مانند فولاد خوزستان فرصتی مهم برای توسعه صنایع پائین‌دستی در خوزستان است

وجود صنایع بزرگی مانند فولاد خوزستان فرصتی مهم برای توسعه صنایع پائین‌دستی در خوزستان است
عضو هیات نمایندگان استان خوزستان در مجلس با اشاره به بازدید‌هایی که از شرکت فولاد خوزستان داشته است، تصریح کرد: صنایع پائین‌دستی نیاز به مواد اولیه دارند که صنایع مادر و پایه مانند فولاد خوزستان می‌توانند آن‌ها را تامین کنند. وجود صنایع بزرگی مانند فولاد خوزستان غنیمت و فرصتی مهم برای توسعه صنایع میانی و پائین دست در استان خوزستان است که باید با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌های خالی که دارند از این فرصت استفاده کرد.
Print Friendly, PDF & Email

مجید ناصری‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم شادگان در گفتگو با خبرنگار پشت پرده، عنوان کرد: موفقیت صنایع بزرگ در رونق اقتصادی مناطق منوط به آن است که صنایع میانی و پائین دستی نیز متناسب با رشد و توسعه صنایع بزرگ ایجاد شود و رونق بگیرد تا بتواند نقش مهم خود را رونق اقتصادی و تولید ثروت برای این مناطق ایفا کند.

توسعه صنعت یکی از مهمترین راهکار‌ها برای محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و رونق تولید است

ناصری‌نژاد با تاکید براینکه توسعه صنایع بزرگ نقش مهمی در اقتصاد و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور دارد، اظهار کرد: توسعه صنعت یکی از مهمترین راهکار‌ها برای محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و رونق تولید است به همین دلیل مسئولان و مقامات سیاستگذار کشور بر موضوع تولید صنعتی تاکید ویژه دارند.

عضو هیات نمایندگان استان خوزستان در مجلس افزود: استان خوزستان از جمله استان‌های کشوراست که با وجود ظرفیت‌های ویژه‌ای که در اقتصاد دارد از توجه ویژه برخوردار نبوده است. تمرکز صنایع بیشتر در مناطق برخوردار کشور است و به دلیل همین تمرکز حل مشکلات آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و جذب سرمایه‌گذاری نیز به مناطق برخوردار بیشتر صورت می‌گیرد این روند در مناطق محروم برعکس است.

نقش مهم فولاد خوزستان در اشتغالزایی و توسعه استان خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: استان خوزستان از نظر صنعتی و به ویژه صنایع مادری مانند فولاد جایگاه مهمی در کشور دارد و به طور مثال فولاد خوزستان به عنوان یک واحد صنعتی تولیدکننده بزرگ و مادر سال‌هاست که در این استان فعال بوده و نقش مهمی نیز در اشتغالزایی و توسعه استان داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های توسعه صنایع بزرگ آن است که صنایع میانی و پائین دست نیز به صورت زنجیروار ایجاد شود تا نقش مهمتری در ایجاد اشتغال و تولید ثروت ایفا کند. محدودشدن صنایع بزرگ به توسعه در همین صنایع دستاورد لازم را نخواهد داشت.

تلاش و حمایت مجلس برای توسعه صنعتی در کشور

عضو هیات نمایندگان استان خوزستان از تلاش و حمایت مجلس برای توسعه صنعتی در کشور خبر داد و افزود: یکی از مشکلات کشور در بحث صنایع دولتی جذب سرمایه‌گذاری است و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی نیز به دلیل الزام به اخذ مجوز‌های کسب و کار با دشواری و زمان طولانی همراه است و گاهی تعداد این مجوز‌ها به ۱۸ مجوز می‌رسد. این مشکلات شناسایی و آسیب‌شناسی شده و تلاش‌های توسط دولت برای تسهیل این فرآیند در پیش گرفته شده است.

وی افزود: حمایت بانک‌ها نیز از تامین نقدینگی و سرمیه در گردش واحد‌ها اندک است و این شرایط سرمایه‌گذاران را در ادامه تولید با مشکل مواجه می‌کند. سرمایه‌گذاران زیادی طی این سال‌ها زندگی و سرمایه خود را در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما متضرر شده‌اند.

اهمیت پایداری و توسعه صنایع در مناطق محروم کشور

ناصری‌نژاد تصریح کرد: پایداری و توسعه صنایع در مناطق محروم کشور بسیار حائز اهمیت است و باید از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده به درستی استفاده کرد و تلاش شود تا احداث صنایع با روند تسهیل‌شده‌تری همراه باشد.

 

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان دومین قطب تولید فولاد کشور طی سال‌های اخیرقادر شده که اهداف تولیدی و سازمانی خود را به‌خوبی محقق کند. این واحد فولادسازی در زمینه تامین نیاز داخل و همچنین بازارهای صادراتی، جایگاه ویژه‌ای دارد و در زمینه ارزآوری یکی از شرکت‌های مطرح در کشور محسوب می‌شود. ۱۱هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در فولاد خوزستان مشغول به کار هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.