کد خبر : 22372
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 9:17

یک مقام مسئول در شهرداری تهران بیان کرد:

بیش از یک میلیون سالمند در تهران زندگی می‌کنند/ برگزاری مسابقه نشاط سالمندی

بیش از یک میلیون سالمند در تهران زندگی می‌کنند/ برگزاری مسابقه نشاط سالمندی
معاون شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده یک میلیون و ۱۰۹ هزار سالمند در تهران زندگی می‌کنند از رقابت ۳۰ تیم منطقه یک در مسابقات نشاط سالمندی خبر داد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایرنا، سلیمه رودکی گفت: منطقه یک با بیش از ۱۶۲ هزار سالمند یکی از مناطق سالمند تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: برای این گروه از جامعه برنامه‌های ویژه‌ای با اهداف مختلف از جمله ایجاد و تقویت روحیه نشاط و شادابی، بهبود کیفیت زندگی آنها، افزایش امید به زندگی، تقویت تعاملات و کاهش انزوای اجتماعی، آشنایی با بازی‌های تقویت حافظه، توجه، حل مساله و تصمیم‌گیری درنظر گرفته شده که مجموعه این برنامه‌ها می‌تواند بهبود کیفیت زندگی فرد را بدنبال داشته باشد.

رودکی با اشاره به برگزاری مسابقات نشاط سالمندی با حضور اعضای کانون سالمندان محلات گفت: ۲۷ سرای محلۀ منطقه یک کانون سالمندان دارند که بطور مستمر برنامه‌هایی را برای ارتقای سلامت و مشارکت سالمندان در برنامه‌های اجتماعی اجرا می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول شهرداری منطقه یک تهران، برپایی کارگاه سلامت جسم و روان با موضوعات تغذیه در سالمندی، اختلالات شایع روانی در دوره سالمندی، سالمندی و شاد زیستن، مسابقات، ایستگاه‌های بازی نشاط سالمندی، خدمات غربالگری قند و فشارخون، مشاوره فردی و گروهی روانشناسی و همچنین ویزیت رایگان پزشک از جمله فعالیت‌های شاخص این کانون‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.