کد خبر : 22679
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 9:55

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از غرفه گروه بهمن:

عملکرد بهمن در داخلی‌سازی قابل قبول است

عملکرد بهمن در داخلی‌سازی قابل قبول است
اکبر تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: «اجرای درست دستورات رهبری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می‌توانست جهشی در صنعت خودرو ایجاد کرد.»
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، این نماینده مجلس در حاشیه بازدید از غرفه محصولات بهمن در دومین نمایشگاه تحویل صنعت خودرو گفت: «تنها راه نجات اقتصاد ایران، رفع موانع پیش روی فعالان بخش خصوصی است و در سالیان گذشته رشد بخش خصوصی علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌ها قابل قبول است.»

تالارپشتی تلاش‌های گروه بهمن در داخلی سازی محصولات تجاری و سواری را ارزشمند دانست و گفت: «گروه بهمن به عنوان خودروساز بخش خصوصی گام‌های موثری در داخلی‌سازی برداشته است.» اشاره رئیس کمیسیون صنایع به برنامه‌های گروه بهمن در داخلی‌سازی تولیدات خود است؛ طبق آمار‌های این شرکت، سیر داخلی سازی محصولات بهمن در سالیان اخیر صعودی بوده است که اجرای پروژه‌ها منجر به رقابتی شدن قیمت محصولات بهمن در مقایسه با سایر رقبا شده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، رفع موانع پیش روی بخش خصوصی را وظیفه دولت دانست و با انتقاد از تداوم رویکرد‌های غلط و – به تعبیر رهبری- غرض‌ورزانه در مواجهه بخش خصوصی گفت: «دولت باید فضا را مهیا کند و نباید رقیب بخش خصوصی و فعالین اقتصادی باشد.» این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به جایگاه و مشروعیت ایران در منطقه، از خودروسازان دعوت کرد تا برای ورود به بازار‌های منطقه برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «ساختار‌ها باید به نفع بخش خصوصی اصلاح شوند تا با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشد.»

وی با اشاره به برگزاری «دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو» گفت: «دولت باید نیاز‌های خود را به بخش خصوصی اعلام کند تا آن‌ها بتوانند پاسخی برای خواسته دولت پیدا کنند. در این نمایشگاه شاهد بودیم، توجه خودروسازان به خودرو‌های برقی جلب شده و این نشان می‌دهد صنعت و بخش خصوصی می‌تواند به سرعت پاسخ مناسبی برای خواست‌های دولت پیدا کند.» در همین راستا می‌توان یادآور شد، پس از تاکید وزیر صمت بر برقی سازی ناوگان حمل و نقل ایران، برند BMCARS نیز نسبت به معرفی هونگچی E-QM۵ و E۵ به بازار خودرو اعلام آمادگی کرد. هونگچی E-QM۵ قرار است در اختیار تاکسیرانی شهر‌های ایران قرار بگیرد.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد. بهمن موتور با محصولات G۹، دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ، ون باری اینرودز و ریسپکت حضور پیدا کرد. همچنین برند BMCARS نیز با بستیون T۷۷، هونگچی E-QM۵ و E۵ را به این نمایشگاه برد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.