کد خبر : 22745
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 6:09

در گفتگوی صمیمانه با ورزشکار دو و میدانی فولاد خوزستان:

ورزش ضامن سلامتی روح و جسم است

ورزش ضامن سلامتی روح و جسم است
ورزش دو ناب‌ترین و اصیل‌ترین رشته ورزشی است که از ریشه یونانی اتلوس به معنی مبارزه و تلاش گرفته شده و به اندازه تاریخ آفرینش انسان قدمت دارد پیشینه برگزاری اولین مسابقات دو، پرش و پرتاب در جهان باستان به یونان و ایرلند باز می‌گردد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، سابقه این ورزش به المپیک باستانیِ یونانیان می‌رسد که از ۷۷۶ ق. م برگزار می‌شد. این رشته، استخوان بندی المپیک مدرن را از اوّلین دوره آن تشکیل داده است. امروزه اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF) برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی را بر عهده دارد و پس از المپیک، معتبرترین رویداد‌های این رشته، مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان و قهرمانی دو و میدانی داخل سالن جهان به شمار می‌روند.

از این رو با یحیی عبداللهی چهارده‌چریک یکی از پیشکسوتان این ورزش که در شرکت فولاد خوزستان شاغل می‌باشد، به گفتگو نشستیم.

لطفا ضمن معرفی خود، بفرمایید که در کدام واحد شرکت مشغول به کار هستید؟

یحیی عبداللهی چهارده چریک هستم و در واحد انبار‌های فولاد خوزستان مشغول به خدمتم.

از چه سالی به ورزش دو و میدانی علاقه‌مند شدید و آن را شروع کردید؟

از همان دوران نوجوانی در کنار ورزش رزمی رزم آوران به ورزش دو علاقه زیادی داشتم و این ورزش را آغاز کردم.

لطفا چند مقام شاخص خودتان را به ما بگویید؟

سال ۱۴۰۱ با تیم کارگری فولاد خوزستان در تهران به مقام سوم دست پیدا کردم، در مسابقات داخلی شرکت فولاد خوزستان در رده سنی بالای ۴۵ سال در دو ۱۰۰ متر سرعت مقام دوم، ۱۵۰۰ متر نیمه استقامت مقام اول، ۵۰۰۰ متر استقامت مقام اول و در مسابقات کارگری کشوری به میزبانی اهواز بعنوان نماینده استان خوزستان در دو ۱۰۰ متر مقام چهارم را کسب نمودم. در مسابقات دهه مبارک فجر در مسابقات داخلی فولاد خوزستان در دو ۱۵۰۰ متر اول شدم، در مسابقات ایمیدرو به میزبانی جزیره کیش در دو سرعت ۲۰۰ متر مقام چهارم را بدست آوردم، در آبان ماه ۱۴۰۲ در مسابقات هفته تربیت بدنی فولاد خوزستان در دو ۱۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر مقام اول را به دست آوردم. آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردم در مسابقات ایمیدرو به میزبانی فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز بود و در دو ۲۰۰ متر به مقام چهارم دست یافتم.

لطفا چند مورد از فواید ورزش دو و میدانی را بیان کنید.

ورزش دو و میدانی ورزش پایه و مادر همه ورزش‌هاست که هر فردی با هر فیزیک بدنی می‌تواند در این رشته دوست داشتنی، مفرح و پرطرفدار در جهان تا سطح المپیک فعالیت داشته باشد.

با علاقه‌مندان به این رشته چه صحبتی دارید؟

از کارکنان و فرزندان آنان در شرکت فولاد خوزستان که علاقمند به رشته دو و میدانی می‌باشند دعوت می‌کنم در روز‌های زوج هفته از ساعت ۱۷ در زمین شماره ۱ دویست دستگاه به مربی گری مهدی صیفوریان حضور به هم رسانند و این ورزش را حرفه‌ای دنبال کنند.

چه کسانی در این مسیر به شما را کمک کردند؟

از تمامی مربیانم بابت راهنمایی‌های ارزنده شان تشکر می‌کنم. همچنین همکاران واحد تربیت بدنی شرکت فولاد خوزستان تشکر ویژه دارم که با تشکیل تیم دو و میدانی و به‌کارگیری مربی توانمند در کنار تیم، زحمات زیادی می‌کشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.