کد خبر : 22822
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 9:21

راه اندازی پروژه زمزم ۳ فولاد خوزستان با ظرفیت ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در ۲۲ بهمن

راه اندازی پروژه زمزم ۳ فولاد خوزستان با ظرفیت ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در ۲۲ بهمن
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از افتتاح رسمی ابر پروژه زمزم ۳ این شرکت در ۲۲ بهمن ماه خبر داد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان امروز درحاشیه نمایشگاه ایران متافو ۱۴۰۲ به عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: اگر یک تجدید نگاهی بر روی تصمیمات خلق‌الساعه صورت نگیرد آینده صنعت فولاد با چالش مواجه خواهد بود. موضوعات مختلف از قبیل کرونا، پساکرونا، جنگ روسیه و اوکراین و چالش‌های انرژی شرکت‌های فولادی را با مشکل مواجه کرد؛ لذا با توجه به چالش‌های موجود از شرکت‌هایی که توانستند طرح‌های توسعه‌ای خود را به بهره‌برداری برسانند باید  تقدیر کرد.

افزایش ظرفیت فولاد خوزستان به ۶ میلیون تن

وی افزود:هم اکنون ظرفیت تولید در فولاد خوزستان ۴ میلیون تن است که با راه اندازی فولاد شادگان این ظرفیت به ۶ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.به ازای هر تن فولاد نیاز به ۷۰ دلار ارز است. تا قبل از این شرکت‌های فولادی از ارز خودشان برای طرح‌های توسعه‌ای استفاده می‌کردند، اما با بخشنامه جدید این امکان دیگر وجود ندارد. با پیگیری وزارت صمت برای پروژ‌ه‌های توسعه‌ای شرکت‌های مختلف بر اساس یک جدول مشخص شده تخصص ارز صورت خواهد گرفت که به بانک مرکزی ابلاغ شده است، در این صورت شرکت‌ها مشکلی برای طرح‌های توسعه‌ای نخواهند داشت.

پروژه زمزم ۳ یک پروژه زیست‌محیطی است که در یک زمین ۲۱ هکتاری احداث شده است

وی با بیان اینکه توسعه شرکت فولاد خوزستان درچند گام انجام خواهد شد گفت:در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان ۳۲۵پروژه تعریف شده که مهمترین آن‌ها زمزم ۳ است و یک ابرپروژه در سطح خود است و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت. تولید بریکت سرد در دستور کار ما قرار دارد. یک طرح در فولاد خوزستان و یک طرح در فولاد شادگان در حوزه حل چالش گاز در این شرکت دیده شده است. اولین شرکت هیدروژن محور برای تولید فولاد سبز شرکت فولاد خوزستان خواهد بود. تحریم‌ها فرصت خوبی را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرد و امروز وابستگی ما کاهش یافته است و توانستیم از توان داخلی استفاده کنیم. در پروژه زمزم ۳ از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان استفاده شده است.

وی افزود:  این پروژه با یک سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینی حدود ۲۱ هکتار ایجاد شده که در نوع خود منحصر بفرد است. ضمن اینکه با راه اندازی این پروژه مجموعه فولاد خوزستان سالانه مازاد یک میلیون تن اسفنجی  را خواهد داشت. برای گام پنجم توسعه، فولاد خوزستان وارد فاز مشارکت و جذب سرمایه خواهد شد.

زیان ۳ هزار میلیاردی فولاد خوزستان به علت قطعی برق

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به چالش‌های این شرکت اشاره کرد و گفت:در ۳ ماهه دوم سال با توجه به چالش برق یک زیانی حدود ۳ هزار میلیاردی را برای شرکت رقم زد. در ۳ ماهه دوم نسبت به ۳ ماهه نخست سال میزان سود ما کاهش یافت. در ۳ ماهه سوم شرایط خوشبختانه مثبت‌تر شده است.

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان در ۸ ماهه نخست سال جاری، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی ایران هم به شمش فولادی و هم تختال بوده است. این شرکت با فاصله زیاد نسبت به سایر فولادسازان ۱۹.۹ درصد حجم معاملات شمش در رینگ داخلی بورس کالا را به خود اختصاص داده و همزمان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تختال در بورس کالا نیز بوده و ۳۸.۶ درصد کل حجم معاملات تختال مربوط به این شرکت بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.