کد خبر : 22825
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 9:23

ابرپروژه توری فلزی فولاد خوزستان، با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی کلید خورد

ابرپروژه توری فلزی فولاد خوزستان، با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی کلید خورد
دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، از ابرپروژه توری فلزی فولاد خوزستان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، علیرضا مخبر دزفولی قائم مدیر عامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در بیستمین نمایشگاه ایران متافوبا بیان اینکه فولاد خوزستان طی ۴ سال پی‌در پی تندیس مسئولیت اجتماعی را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: سعی نکردیم برای مشکلات مردم خوزستان مسکن بدهیم و بسته‌های معشیتی و اعزام گروه‌ها های جهادی خوب است، اما سعی کردیم کار‌های بنیادی در این خصوص انجام دهیم تا مشکلات را به طور کامل برای مردم رفع کنیم. در دوسال اخیر ۱۰۸۰ جوان خوزستانی در شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد شادگان جذب کردیم این در شرایطی است که بسیاری از شرکت‌ها در حال تعدیل نیرو هستند، اما به برکت راه اندازی طرح‌های توسعه موفق شدیم این اشتغازایی را انجام دهیم.

ابرپروژه محیط زیست در فولاد خوزستان کلید خورد

مخبر دزفولی از پیشرفت ۷۰ درصدی فیزیکی ابر پروژه توری‌های فلزی خبر داد و گفت: در خاورمیانه تنها یک کشور این پروژه را با ابعاد یک ششم کوچکتر وارد این پروژه شده است و تنها ۳ کشور در جهان پروژه توری‌های فلزی را با ابعاد گسترده پیاده‌سازی می‌کنند.   ۴۰ هزار هکتار را به این پروژه اختصاص داده‌ایم که در سطح جهانی از نظر سطح اختصاص، بی‌مانند است. این سطح اختصاص تمام محوطه‌ای که باعث برخاستن غبار می‌شود را با توری‌های ۲۸ متری ارتفاع بلند و توری‌های کوتاه، پوشش می‌دهد. این پروژه تا ۸۵ درصد جلوی انتشار غبار را خواهد گرفت. در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان برای نصب این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  شرکت فولاد خوزستان در دوسال اخیر ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیست محیطی در جهت توسعه فضای سبز و کاهش غبار و بحث پساب و بازچرخانی هزینه کرده است، گفت: در دوسال آینده هم پروژه‌هایی که تعریف شده و قراردادهایش بسته شده و اجرا خواهند شود.

به روز نبودن تکنولوژی چالش جدی برای فولاد خوزستان

علیرضا مخبر دزفولی به معضلات محیط زیست همه شرکت‌ها و کارخانه‌های که در ایران قدمت دارند اشاره کرد و گفت: شرکت ما هم که دارای قدمت بالایی است از آغاز تا به حال دچارچالش‌های مهمی دراین حوزه شده است از جمله به روز نبودن تکنولوژی که یکی از مهمترین آنهاست و کارخانه‌هایی که جدیدا راه اندازی می‌شود سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، ولی شرکت‌هایی که قدمت دارند در این حوزه دچار مشکل هستند و مجبوریم این هزینه‌ها را در محیط زیست انجام بدهیم به خاطر اینکه نو نبودن تجهیزات به شکلی جبران کنیم. در زمینه نوسازی تجهیزات ما با تحریم‌های بین‌المللی مواجه هستیم که در جهت نوسازی تجهیزات شرکت رایزنی‌هایی در حال انجام است.

شرایط نامساعد محیط زیست چالش دیگر برای فولاد خوزستان

وی همچنین به شرایط نامساعد محیط زیستی در استان خوزستان است  اشاره کرد و افزود: وضعیت گردو غبار و ریزگرد‌هایی که  از کشور‌های همسایه به  سمت ما سرازیر می‌شود و آتش سوزی هاکه در قسمت حورالعظیم ایجاد می‌شود تبعاتی را در کل استان خوزستان  از جمله شرکت فولاد خوزستان دارد، به اضافه گرما که فصل تابستان دمای هوا به ۶۰ درجه می‌رسد و زیر کوره خودش ۱۷۰۰ درجه است و کارکردن در این محیط  بسیار دشوار است.

۱۲ هزار میلیارد از فروش و ۴ هزار میلیارد از سود را به خاطر مشکلات انرژی از دست دادیم

علیرضا مخبر ضمن ابراز نگرانی درباره مشکلات انرژی صنایع و کارخانه‌های فولاد خوزستان، گفت: امسال در طور تاریخ فولاد خوزستان سابقه ندارد که یک ماه تولیدمان به خاطر انرژی تعطیل شود یک ماه به صورت کامل کوره‌ها خاموش بود، در گذشته برق و گاز، مزیت اقتصادی شرکت‌های فولادی بود، اما امسال ۱۲ هزار میلیارد از فروش و ۴ هزار میلیارد از سود را به‌خاطر قطعی برق از دست دادیم.

برای حل مشکل گاز به توصیه وزارت صمت در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم تا بتوانیم بخشی از کسری‌های حوزه انرژی را از این طریق تامین کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.