کد خبر : 22844
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 9:12

مدیرعامل فولاد خوزستان در جمع اصحاب رسانه:

چهل همت پایه‌گذار گام چهارم توسعه فولاد خوزستان است

چهل همت پایه‌گذار گام چهارم توسعه فولاد خوزستان است
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری از مسائل مختلف حوزه فولاد گفت و اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان تا به امروز با قرار گرفتن در جایگاه دوم تولیدکنندگان فولاد کشور، توانسته ده درصد تولید فولاد کشور را از آن خود کند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، دومین روز بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو)، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری از مسائل مختلف حوزه فولاد گفت و اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان تا به امروز با قرار گرفتن در جایگاه دوم تولیدکنندگان فولاد کشور، توانسته ده درصد تولید فولاد کشور را از آن خود کند.

وی در ادامه گفت: چهل همت پایه‌گذار گام چهارم توسعه فولاد خوزستان است. دستیابی به تولید سیزده میلیون و ششصد هزار تُن در افق ۱۴۱۰ و کسب ۲۵ درصدی سهم بازار مهم‌ترین راهبرد فولاد خوزستان است.

ابراهیمی ابرچالش انرژی را مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های فولادی دانست و افزود: در سال‌های اخیر تولیدکنندگان فولاد بابت محدودیت‌های انرژی به ویژه برق، بخشی از تولید و به تبع آن درآمد و سود خود را از دست داده‌اند. برای پیشگیری از تداوم محدودیت‌ها، فولاد خوزستان نسبت به احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در دو فاز کرده است. فاز اول با ظرفیت ۵۲۰ مگاوات در حال احداث است. از طرفی پیگیر احداث نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی فولاد شادگان هستیم.

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از بهره‌برداری طرح زمزم سه سخن گفت و اظهار داشت: این طرح با هدف تولید دو میلیون تُن آهن اسفنجی، علاوه بر تامین آهن اسفنجی مورد نیاز فولاد خوزستان، امکان فروش به دیگر شرکت‌های فولادی را فراهم می‌کند.

ابراهیمی در پایان اظهار داشت: نخستین مرحله راه اندازی فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با همت متخصصان داخلی با موفقیت انجام شد. امیدوار هستیم تا دی ماه سال جاری اولین ذوب فولادسازی شادگان خارج شود. این دستاورد اشتغال پایدار در منطقه و افزایش تولید را به همراه خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.