کد خبر : 22973
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 6:18

همکاری فولاد سنگان با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کانی‌های کم‌عیار آهن SMI

همکاری فولاد سنگان با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کانی‌های کم‌عیار آهن SMI
مدیرعامل فولاد سنگان با بیان اینکه این شرکت سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰ میلیون یورو و قراردادی با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه استفاده از کانی‌های کم‌عیار آهن smi منعقد کرده است، تصریح کرد: این مقوله تکنولوژی جدیدی است و برای اولین بار در ایران و خاورمیانه اتفاق افتاده است و با این روش کانی‌های کم عیار آهن غیر مگنیتی مثل هماتیت که عیار پایین دارند به مگنتی تبدیل می‌شوند و ارزش افزوده بالایی را برای کشور دارند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان در خصوص طرح‌های توسعه سنگان گفت: شرکت فولاد سنگان با تولید ۵ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن کنسانتره است طرح‌های توسعه زیادی در دست احداث دارد. او ادامه داد: همچنین بزرگترین کارخانه کنسانتره هماتیت کشور با ظرفیت دو نیم میلیون تن هم در دست احداث است و با سرمایه‌گذاری صد میلیون یورو و ۴۵۰ هزار میلیارد ریال توسعه گندله‌سازی را از ۵ به هفت و نیم میلیون می‌رسد.

مدیرعامل درباره بازار‌های فروش این شرکت گفت: خریدار تمام محصولات ما فولاد مبارکه است. تمام طرح‌های ما تا ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ قرار است به بهره‌بردای برسد. امرایی درباره اقدامات زیست‌محیطی و کنترل پساب و فولاد سبز فولاد سنگان توضیح داد: یکی از روش‌های تامین منابع آب مصرفی ما از طریق پساب است. تصفیه پساب در شهر تایباد خراسان رضوی برای تامین بخشی از آب مصرفی فولاد سنگان است. پروژه‌ای هم برای اولین بار در خاومیانه در دست اجراست به عنوان اسپلیدر یا انباشت مکانیزه باطله‌های سنگ آهن، با توجه به اینکه باطله‌ها هم میکرونیزه هستند. به صورت فشرده انباشت می‌شوند و هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ندارند در مورد فولاد سبز تلاش ما این است که آلایندگی زیست‌محیطی نداشته باشیم ما، چون تولیدات کنسانتره و گندله داریم و بحث فولاد سبز در حوزه تولید فولاد هیدروژنی است که به فولادساز‌ها مربوط می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه این شرکت نیروگاه بادی ۲۰۰ مگاواتی با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در دست احداث دارد، گفت: این به دلیل نیاز ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق برای طرح‌های توسعه‌ای آینده با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه است. اکنون ۱۰۰ مگاوات مصرف برق داریم و به ۱۵۰ مگاوات دیگر برای طرح‌های توسعه‌ای آینده نیاز داریم که با احداث این نیروگاه تامین می‌شود.

مدیرعامل فولاد سنگان در پایان درباره تمهیدات درنظر گرفته شده از سوی این شرکت برای فصل سرما گفت: یکی از نگرانی‌های در سال گذشته ما قطعی گاز بود که ۱۲۰ روز با آن مواجه بودیم به این دلیل یکی از چالش‌های پیشروی ما قطعا در فصل سرما خواهد بود با راهبردی که شرکت فولاد مبارکه در زمینه مشارکت با وزارت نفت در زمینه استحصال گاز داشت، امیدواریم برای سال آینده مشکل حل شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.