کد خبر : 23146
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 10:41

درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی بانک سینا در آبان ماه از محل تسهیلات اعطایی

درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی بانک سینا در آبان ماه از محل تسهیلات اعطایی
بانک سینا در هشتمین ماه سال جاری از محل تسهیلات اعطایی خود حدودا ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، درآمد محقق شده بانک سینا طی دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۰۳۰ از محل تسهیلات اعطایی حدودا ۸۰۰ میلیارد تومان است که درآمد این بانک در این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش ۳۲ درصدی داشته است.

بانک سینا براساس ارزیابی بانک مرکزی، رتبه اول سلامت عملکرد نظام بانکی در اجرای استاندارد‌ها و رهنمود‌های نظارتی را کسب کرده است. این رتبه بندی بر اساس مدل رتبه بندی کملز و مقادیر شاخص‌های استخراج شده از صورت‌های مالی حسابرسی شده در پنج سال اخیر صورت گرفته و نتایج حاصل از آن که در گزار ش بیست و ششمین بولتن سامانه آرش بانک مرکزی منتشر شده، نشان میدهد این بانک عملکرد مطلوب تری در حوزه‌های کفایت سرمایه، کیفیت دارایی، مدیریت، سودآوری، نقدینگی و ریسک بازار نسبت به سایر بانک‌های کشور داشته است.

تأمین منابع در بانک سینا از سه راه زیر صورت می‌پذیرد:

جذب منابع از محل تمرکز گردش نقدینگی، مشتریان شرکتی و تجاری و صاحبان کسب و کار که فعالیت‌های مالی خود را در بانک سینا متمرکز می‌کنند.

سپرده گذاری مشتریان حقیقی که برای مدیریت دارایی هایشان با بانک سینا دارای روابط نزدیک و بلندمدت هستند.

سایر مشتریان حقیقی دارای سپرده‌های خرد و متوسط

رشد ۳۲ درصدی درآمد‌های سینا از محل تسهیلات اعطایی در آبان ماه

براساس جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال بانک سینا در آبان ماه سال گذشته ۶۰۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب نموده بود که در آبان ماه سال جاری با رشد ۳۲ درصدی در این بخش درآمد‌های این بانک به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

درآمد بانک سینا از طریق تسهیلات مرابحه به ۶۶۷ میلیارد تومان رسید

در میان عقود اسلامی مثل جعاله، مزارعه، مساقات و… که بیشتر مورد توجه مردم و نظام پولی و بانکی قرار دارد، یک عقد دیگر به نام مرابحه نیز وجود دارد که میان بانک و مشتریانش و یا یک فروشنده و خریدار قابلیت اجرا دارد.

مرابحه یکی از ابزار‌های تأمین مالی اسلامی است و برای تأمین مالی تولید، سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی است. همچنین این عقد برای حمایت از بازار سرمایه، انتشار اوراق صکوک و تأمین مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانک سینا که با نماد وسینا در بازار سرمایه شناخته می‌شود در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۲ از محل تسهیلات مرابحه ۶۶۷ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده که به نسبت به آبان ماه سال گذشته رشد ۴۷ درصدی را در این بخش شاهد می‌باشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.