کد خبر : 23156
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 6:39

جزئیاتی از جهش ۹۲ درصدی درآمد‌های فولاد خوزستان در آبان ماه امسال

جزئیاتی از جهش ۹۲ درصدی درآمد‌های فولاد خوزستان در آبان ماه امسال
فولاد خوزستان در طی یک ماه آبان ۱۴۰۲ به میزان فروش حدودا ۸ هزار میلیارد تومانی دست یافته است که به نوبه خود یک رکورد جدید در صنعت فولاد کشور می باشد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است و در حال حاضر شرکت جزء واحد‌های تجاری فرعی شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان می‌باشد.

فرآیند تولید محصولات شمش در شرکت فولاد خوزستان از خرید سنگ آهن از معادن و تبدیل آن به گندله آغاز م یگردد. این گندله‌ها پس از گذراندن مرحله احیاء مستقیم به آهن اسفنجی و پس از آن ذوب و در نهایت به انواع شمش تبدیل می‌گردند. محصولات اصلی شرکت شامل بلوم، بیلت و اسلب می‌باشد که برای تولید انواع مقاطع فولادی، ورق‌های گرم و سرد و فولاد‌های ساختمانی بکار می‌رود.

فروش ۸ هزار میلیاردی فولاد خوزستان در آبان ماه مسال

براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال میزان فروش فولاد خوزستان در یک ماه آبان سال گذشته حدودا ۴ هزار میلیارد تومان بود که این شرکت امسال در مدت زمان مشابه با رشد ۹۲ درصدی به میزان فروش ۸ هزار میلیارد تومانی دست یافته است.

فروش داخلی محصولات فولاد خوزستان عمدتاً از طریق عرضه در بورس کالای ایران به مشتریان داخلی و تحت قوانین بورس کالا و شیوه عرضه و تقاضا به فروش می‌رسد.

رشد ۹۶ درصدی صادرات فخوز

فولاد خوزستان با سرمایه ثبت شده ۱۹۰ هزار میلیارد تومانی در طی یک ماه آبان ماه سال جاری حدودا ۳ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را صادر نموده که نسبت به دوره یک ماه آبان ۱۴۰۱ رشد ۹۶ درصدی در صادرات خود داشته است.

فروش صادراتی این شرکت دو محصول بلوم بیلت و اسلب نقش اساسی در سبد درآمدی داشته و هرکدام به ترتیب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ۷۷۰ میلیارد تومان فروش داشته اند.

از مهمترین مقاصد صادرات‌ی شرکت فولاد خوزستان می‌توان به کشور‌های منطقه منا و خاور دور اشاره نمود که انواع شمش فولادی به مقاصد فوق صادر شده است.

علاوه بر موارد فوق میزان عرضه محصولات فولاد خوزستان طی عملکرد ۱ ماهه آبان امسال در بازار‌های داخلی حدودا به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.