کد خبر : 23263
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 12:39

رشد چشمگیر درآمد‌های فن آوران در آبان ماه ۱۴۰۲

رشد چشمگیر درآمد‌های فن آوران در آبان ماه ۱۴۰۲
درآمد‌های پتروشیمی فن آوران در آبان ماه سال جاری ۷۱ درصد نسبت به آبان ماه سال گذشته رشد داشته است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، پتروشیمی فن آوران در دوره یک ماهه آبان ۱۴۰۲ بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده  که به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۷۱ درصدی داشته است.

رتبه اول تولید متانول در کشور

در حال حاضر ۹ واحد تولید متانول در کشور با ظرفیت مجموع ۱۳.۹۵۰.۰۰۰ تن در حال فعالیت است. یکی دیگر از واحد‌های جدید متانول ایران به نام آرین دی پلیمر با ظرفیت ۱.۶۵۰.۰۰۰ تن در سال به تولید اولیه رسیده است. با احتساب این واحد ظرفیت تولید متانول ایران به ۱۵.۵۰۰.۰۰۰ تن در سال خواهد رسید. همچنین انتظار میرود متانول دنا نیز تا پایان سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد.

مجموع فروش داخلی شرکت‌های ایرانی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۶۰ هزار تن به ارزش تقریبی ۱۷.۰۰۰.۰۰ میلیون ریال بوده که پتروشیمی فناوران با فروش ۱۲۷.۰۰۰ تنی رتبه اول در عرضه متانول در بین تولیدکنندگان داخلی متانول کشور را داشته است.

پرواز ۱۴۸ درصدی صادرات فن آوران

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از وضعیت فروش ماهانه پتروشیمی فن آوران در سامانه کدال فروش صادراتی این شرکت در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۷۵ میلیارد تومان بود که امسال با جهش ۱۴۸ درصدی میزان صادرات این شرکت به بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان در طی یک ماه آبان رسید.

متانول که به عنوان اصلی‌ترین محصول پتروشیمی فن آوران شناخته می‌شود بیشترین صادرات را در آبان ماه داشته سهم این محصول از صادرات ۶۴۵ میلیارد تومان بوده است.

فروش صادراتی دریایی محصولات که بر اساس مزایده بوده و بالاترین قیمت مبنای فروش محصولات شرکت می‌باشد. محاسبات قیمت فروش صادراتی متانول در سال ۱۴۰۱ بر اساس فرمول مصوب کارگروه متانول کشور بوده که ب اساس میانگین قیمت All Origin مجلات ICIS و Platts در هفته‌های قبل و بعد و حین بارگیری برای بازار چین و برای بازار هند نیز بر اساس میانگین دو هفته قبل و حین بارگیری WC INDIA به دست آمده است.

اسید استیک نیز با توجه به اینکه فروش بر مبنای Fixed Price می‌باشد لذا بالاترین قیمت پیشنهادی برای فروش محموله‌ها در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این فروش صادراتی زمینی محصولات فن اوران که به صورت هفتگی در بورس کالا و انرژی عرضه شده و بر اساس قیمت کشف شده در بورس می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.