کد خبر : 23330
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 10:49

نقش هوش مصنوعی در بازار کار پررنگ می‌شود:

موج فزاینده بازنشستگی و کمبود نیروی کار در آلمان

موج فزاینده بازنشستگی و کمبود نیروی کار در آلمان
موج سنگین بازنشستگی در آلمان که با رسیدن جمعیت دهه ۱۹۵۰ به سن بازنشستگی آغاز شده، بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ این کشور را با کمبود نیروی کار مواجه کرده است، به ویژه در بخش‌هایی که نیاز به کارگرانی وجود دارد که دارای مهارت بالای انجام دستی کار‌هایی هستند که اغلب خطرناک و پردردسرند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از یورونیوز، با کمبود شدید نیروی کار در آلمان، نامزد‌های کمی برای مشاغل خطرناکی همچون کار با دستگاه‌های پیچیده و سنگین که حرارت زیاد و صدای مداوم تولید می‌کند پیدا می‌شود.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که حدود ۱.۷ میلیون فرصت شغلی در آلمان طی ژوئن گذشته خالی باقی مانده است. اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) می‌گویند که بیش از نیمی از شرکت‌ها برای پر کردن جا‌های خالی تلاش می‌کنند.

زنانِ شاغلِ بیشتر و افزایش مهاجرت در سال‌های اخیر به جبران تغییرات جمعیتی در آلمان کمک کرده است. با شرایط موجود پیش بینی می‌شود که تعداد کارگران آلمان تا سال ۲۰۳۵، به تعداد ۷ میلیون نفر کاهش یابد.

در چنین شرایطی، شرکت‌های کوچک و متوسط نیز به اتوماسیون روی آورده‌اند و کمبود نیروی کار خود را با خرید ربات جبران می‌کنند.

بر همین اساس، بسیاری از صاحبان کسب و کار‌ها نیاز به فناوری‌های اتوماسیون پیشرفته از رباتیک تا هوش مصنوعی را به طور گسترده احساس می‌کنند.

سرمایه‌گذاری سنگین در اتوماسیون توسط خودروسازان و دیگر غول‌های صنعتی طی سال‌های گذشته چنان بوده که آلمان در حال حاضر چهارمین بازار بزرگ ربات‌ها در جهان و بزرگترین بازار در اروپا است.

اما با کاهش قیمت ربات‌ها و ساده‌تر شدن به کارگیری آنها، شرکت‌های کوچک و متوسط خانوادگی هم که ستون فقرات اقتصادی صنعتی این کشور هستند، از قطعه‌سازان صنعتی گرفته تا نانوایی‌ها، خشک‌شویی‌ها و سوپرمارکت‌ها استفاده از ربات‌ها را آغاز کرده‌اند.

طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی رباتیک، در سال گذشته حدود ۲۶ هزار ربات در آلمان نصب شده که به جز سال ۲۰۱۸ از تمام سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.