کد خبر : 23389
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 7:28

مدیرعامل پتروشیمی جم خبر داد:

شکستن رکورد نرخ ساعتی تولید در واحد الفین پتروشیمی جم پس از انجام تعمیرات اساسی/تولید ۱۶۳تن اتیلن و ۳۲تن پروپیلن در ساعت

شکستن رکورد نرخ ساعتی تولید در واحد الفین پتروشیمی جم پس از انجام تعمیرات اساسی/تولید ۱۶۳تن اتیلن و ۳۲تن پروپیلن در ساعت
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم تاکید کرد: پس از اجرای تعمیرات اساسی سنگین و موثری که در مجتمع پتروشیمی جم انجام شد، رکورد تولید در واحد الفین این مجتمع عظیم پتروشیمی شکسته شد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «عبدالرحیم قنبریان» بااعلام این خبر گفت: پس از اجرای تعمیرات اساسی سنگین و موثری که با بهره گیری حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خدمات و تجهیزات تماماً ایرانی در مجتمع پتروشیمی جم انجام شده، رکورد تولید در واحد الفین این پتروشیمی شکسته و برای اولین بار در تاریخ این مجتمع، محصول اتیلن با نرخ ۱۶۳ تن در ساعت که حداکثر مقدار قابل تولید در واحد الفین است و محصول پروپیلن با نرخ ۳۲ تن در ساعت تولید شد.

قنبریان با تاکید بر اینکه «این موفقیت بزرگ در بین مجتمع‌های تولیدی الفین کشور بی سابقه است» ابراز امیدواری کرد که این نرخ تولید به صورت مستمر ادامه داشته و کلیه ذینفعان پتروشیمی جم بویژه بازنشستگان عزیز از مزایای آن منتفع شوند.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی و پروژه‌های موثری که منجر به شکستن نرخ تولید الفین در پتروشیمی جم شده است، گفت: طراحی، ساخت و نصب کلدباکس کاملا ایرانی که منجر به رفع نشتی و جلوگیری از هدررفت اتیلن و پروپیلن و متعاقب آن افزایش تولید شد از جمله این اقدامات موثر بوده است.

قنبریان ادامه داد: باز کردن و روتین اساسی توربین‌ها و کمپرسور‌ها که برای اولین بار در تاریخ مجتمع جم انجام شده و همچنین تعویض تیپ فلر بدون دود با طراحی و ساخت داخلی برای جلوگیری از بدسوزی که مشکلات زیست محیطی را برطرف می‌سازد از دیگر اقدامات در این زمینه است.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی جم، تعویض خطوط سایز ۷۸ اینچ آب دریا جهت جلوگیری از خارج شدن واحد‌ها در فصول مختلف سال؛ تخلیه و تعویض بستر‌های کلیه برج‌های واحد الفین جهت افزایش کارایی و ظرفیت واحد برای اولین بار در تاریخ مجتمع؛ طراحی، ساخت و نصب استرینر یا صافی بر روی مبدل‌های آب دریا؛ تعویض عایق‌های سرد و گرم در راستای کاهش مصرف انرژی؛ بازرسی و رفع عیب از حدود ۳۴ تاور، ۱۱۵۳ مبدل، ۱۲۶ درام، ۷ مخزن PSV‌ها و پمپ‌ها و در نهایت رفع کامل تمامی نشتی‌های شناسایی شده از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان انجام تعمیرات اساسی پتروشیمی جم بوده است.

قنبریان تصریح کرد: نرخ ساعتی تولید الفین پس از انجام تعمیرات اساسی در مقایسه با سال‌های گذشته به خوبی میزان اثربخشی اورهال اخیر بویژه تعویض و نصب کلدباکس جدید را نمایان می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.