کد خبر : 23448
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:43

ارزش سرمایه گذاری های بورسی صندوق بازنشستگی افزایش یافت

ارزش سرمایه گذاری های بورسی صندوق بازنشستگی افزایش یافت
ارزش سرمایه گذاری‌های بورسی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در آذرماه افزایش یافت.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۸۷ هزار میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۹۱۵ درصدی را داشته است.

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه امسال مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اطلاع رسانی کرده است.

این شرکت که با نماد وصندوق در بازار سرمایه شناخته می‌شود میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در آذرماه از خود برجای گذاشت مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

رشد ۵۷.۵ درصدی ارزش سرمایه گذاری‌های بورسی

براساس اطلاعات منتشر شده از گزارش فعالیت ماهانه وصندوق در سامانه کدال ارزش بازار سرمایه گذاری پرتفوی بورسی این شرکت در آذرماه سال گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان بود که با رشد ۵۷.۵ درصدی در آذرماه امسال به میزان ۸۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی در اختیار وصندوق مربوط به صبا فولاد خلیج فارس به میزان ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و پتروشیمی جم به میزان ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

علاوه بر این بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری غیر بورسی این شرکت در دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به میزان ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان است و بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این دوره مربوط به پتروشیمی ایلام با ۶۱۲ میلیارد تومان می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.