کد خبر : 23598
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 5:17

در نمایشگاه بین المللی فناوری سی‌ای اس ۲۰۲۴ رونمایی شد:

عینکی که دنیای واقعی را زیرنویس می‌کند

عینکی که دنیای واقعی را زیرنویس می‌کند
امکان تازۀ دنیای فناوری برای افراد مبتلا به اختلال شنوایی، فناوری به اصطلاح پوشیدنی است که گفتگو‌ها را در لحظه به صورت زیرنویس نمایش می‌دهد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایسنا، در میان بی‌شمار نوآوری‌هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ به نمایش درآمدند، یک استارت‌آپ توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

این استارت‌آپ که تلاش می‌کند عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده مقرون به صرفه و راحت را برای زیرنویس‌های در لحظه توسعه دهد، جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت.

این فناوری به افراد ناشنوا، کم‌شنوا، سالمندان و کسانی که به دنبال افزایش درک خود از ارتباطات گفتاری هستند، کمک قابل توجهی می‌کند.

این ابزارک اِل شکل را می‌توان به هر عینک طبی یا فریم خالی در هر دو سمت چشم متصل کرد. ضمن این که فشاری به چشمان وارد نمی‌کند و فقط کافی است که از میان عینک نگاه کنید و زیرنویس‌ها در میدان دید شما نمایش داده می‌شوند.

هنگامی که صدا توسط دستگاه تشخیص داده می‌شود، زیرنویس‌ها نمایش داده می‌شوند، حال چه هنگام تماشای تلویزیون و چه در حین گوش دادن به صحبت‌های یک شخص باشد.

این دستگاه به عینک‌های موجود متصل می‌شود، با آن‌ها سازگار می‌شود و از طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می‌شود.

این محصول زیرنویس‌ها را مستقیماً و در لحظه روی عینک و در میدان دید کاربر قرار می‌دهد.

به گفته یکی از طراحان این فناوری، این سبک‌ترین محصول واقعیت افزوده با عمر باتری یک شبانه‌روز است که در آن به جای تصویر، بر محتوای مبتنی بر متن تمرکز شده است.

به گفته سازندگان این محصول، زیرنویس‌های ارائه شده صد درصد دقیق نیستند و دقت آن‌ها به میزان صدای تنظیم شده و وضوح صحبت کردن طرف مقابل بستگی دارد.

همچنین این ابزارک به راحتی با تلفن همراه جفت می‌شود و کار می‌کند.

نمایشگاه بین المللی CES، محلی برای ارائه ابزار‌ها و نوآوری‌های الکترونیکی مصرفی است که همه ساله در ژانویه برگزار می‌شود و اختراعات مبتکرانه و فناوری‌های نوآورانه را معرفی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.