کد خبر : 2399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 9:42

فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت اعلام شد

فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت اعلام شد
Print Friendly, PDF & Email

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را اعلام کرد. به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را اعلام کرد که به شرح زیر است: به استناد

Print Friendly, PDF & Email

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را اعلام کرد که به شرح زیر است:

به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تاکید کرد: بر اساس ماده ۷- بند ج: این قانون، هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

همچنین بر اساس ماده الحاقی ۴۸-هرگونه تولید و واردات و عرضه کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است. فهرست خدمات و اقدامات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ده درصد ارزش کالا) برای این کالا‌ها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسؤولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و ابلاغ می‌شود. صددرصد مبلغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به‌صورت درآمد – هزینه در اختیار دستگاه‌های اجرائی مربوطه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.