کد خبر : 24071
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 15:37

مدیرعامل صباانرژی:

سرمایه‌گذاری با ارزش و بازدهی بالا از اولویت‌های هلدینگ صباانرژی است

سرمایه‌گذاری با ارزش و بازدهی بالا از اولویت‌های هلدینگ صباانرژی است
آیین رونمایی از خدمات نوین و دستاورد‌های ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری با حضور دکتر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، «علیرضا زمان‌پور»، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با بیان اینکه وظیفه اصلی هلدینگ صباانرژی سرمایه‌گذاری است گفت: مشکل اصلی کشور، رشد منفی سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های اخیر است. این رشد منفی، صدمات زیادی به اقتصاد و توسعه کشور وارد کرده است. در حالی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی، بهره‌وری و سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های اصلی اقتصاد کشور عنوان کرده‌اند.

هلدینگ صباانرژی بر پایه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر اهتمام خود را بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های کلان نهاده تا هم بازنشستگان عزیز را منتفع کند و هم نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی به ارائه گزارش اقدامات و دستاورد‌های این هلدینگ در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: شرکت صبافولاد خلیج فارس یکی از شرکت‌های فولادی مهم در کشور است. طی سال جاری، علاوه بر عرضه سهام این شرکت در بورس و افزایش سرمایه، رکورد بزرگترین پذیره‌نویسی تاریخ بازار سرمایه را شکست و از محل آورده‌های مردمی بیش از ۴.۵ همت سرمایه برای راه‌اندازی پروژه احیای دو، منابع مالی جذب کرد. قرارداد اجرای این پروژه به ارزش ۲۱۲ میلیون یورو مصوب شده و قرار است ظرف ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

زمان‌پور به پیشرفت اجرای پروژه PDH-PP اشاره کرد و گفت: مگاپروژه PDH-PP با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورو در حال اجرا است که با تولید ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی پروپیلن حدود ۵۵۰ میلیون دلار درآمد سالانه خواهد داشت. در یک سال گذشته، مشکل زمین و تامین مالی آن پیگیری و مرتفع شده و عمیات اجرایی آن آغاز شده است. لازم است از حمایت موثر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر مرتضوی و پیگیری ویژه مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری جناب آقای دکتر مسکنی قدردانی نمایم.

وی به راه‌اندازی کارخانه آهن‌اسفنجی و اسلب عریض فولادی فولاد اکسین خوزستان اشاره کرد و گفت: سود فولاد اکسین خوزستان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال گذشته، ۱۰۲ درصد افزایش یافته است. ما با تامین مالی مناسب، پروژه فولادسازی این شرکت را اجرا می‌کنیم تا در سال‌های آینده، سود بیشتری برای پرداخت حقوق بازنشستگان خلق کنیم.

زمان‌پور ادامه داد: در حوزه پالایش، اجرای پروژه پالایشگاه مقیاس‌کوچک را در مسجدسلیمان را در دستور کار داریم. موضوع زمین و مجوز خوراک پالایشگاه مسجدسلیمان نهایی شده و در حال تامین مالی آن هستیم. همچنین در راستای توسعه صنایع پالایشگاهی اقدام به مطالعات اقتصادی برای تاسیس یک واحد پتروپالایش در شرکت پلیمر کنگان در زمینی با مساحت بالغ بر ۳۰۰ هکتار در مجاورت بندر امام حسن (ع) اقدام کرده‌ایم. این طرح مراحل مطالعات اقتصادی را پیموده است و در حال حاضر در حال پیگیری تخصیص خوراک ۱۵۰ هزار بشکه در روز هستیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در پایان گفت: به بازنشسته‌های عزیز این اطمینان خاطر را می‌دهیم که در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ صباانرژی، اهتمام تمامی مجموعه‌ها بر این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های با ارزشی را انجام دهیم تا بازدهی خوبی برای بازنشستگان عزیز داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.