کد خبر : 24123
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 8:42

روند با ثبات آهن و فولاد غدیر ایرانیان در تولید آهن اسفنجی

روند با ثبات آهن و فولاد غدیر ایرانیان در تولید آهن اسفنجی
میزان تولید آهن اسفنجی فولاد غدیر ایرانیان در طی ۹ ماهه ابتدایی سال به بیش از ۷۲۵ هزار تن رسید.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، میزان تولید آهن اسفنجی در کشور طی ۹ ماهه ابتدایی سالِ ۱۴۰۲ به بیش از ۲۸ میلیون تن رسید آهن و فولاد غدیر ایرانیان با میزانِ تولید ۷۲۵.۷۴۴ تن در بازه زمانی ذکر شده سهم ۲.۶ درصدی از تولید کل کشور را به خود اختصاص داده است؛ که حاکی روند با ثبات شرکت در تولید آهن اسفنجی است.

این شرکت با اجرای موفق فاز یک پروژه افزایش ظرفیت تولید کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی در سال ۹۹ توان تولید عملی را به یک میلیون تن افزایش داد. در این راستا اجرای فاز دوم پروژه نیز با ظرفیت تولید تا ۱.۲ میلیون تن اقدام شده است که در پایان زمستان سالِ ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان با هدف تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز، برای احداث یک مجتمع گندله سازی در شهرستان بهاباد استان یزد نیز اقدام کرده است که در پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی پروژه به ۹۴ درصد رسیده است.

مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید آهن اسفنجی، گندله است که طبق استاندارد‌های موجود به ازای تولید هر واحد آهن اسفنجی ۱.۴ واحد گندله مصرف می‌شود. شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، گهر زمین و.. از تامین کنندگان مواد اولیه آهن و فولاد غدیر ایرانیان می‌باشند.

جایگاه فغدیر در صنعت فولاد

براساس اطلاعات منتشر شده در کدال آهن و فولاد غدیر ایرانیان با حجم عرضه ۴۹۷۰۰۰ تن آهن اسفنجی در بورس کالا در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در بین شرکت‌های عرضه کننده آهن اسفنجی در بورس کالا در رده سوم قرار گرفت.

با توجه به الزام صنایع بالا دستی صنعت فولاد کشور مبنی بر فروش محصولات خود در بورس کالا، قیمت خرید گندله با توجه به کشف قیمت آن در بورس کالا تعیین میشود و شرکت با توجه به مسافت حمل و امکانات موجود در منطقه گندله مورد نیاز خود را خریداری می‌نماید. علاوه بر این با توجه به نیاز داخلی در خصوص آهن اسفنجی فغدیر در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ فروش صادراتی انجام نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.