کد خبر : 24586
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 11:23

نشست تشریح برنامه‌های عملیاتی شعب در سال جاری با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک

نشست تشریح برنامه‌های عملیاتی شعب در سال جاری با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک
مدیرعامل بانک ملی ایران در نخستین نشست تشریح برنامه‌های عملیاتی شعب در سال ۱۴۰۳، بر عزم جدی این بانک در خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک تاکید کرد.
Print Friendly, PDF & Email

دکتر ابوالفضل نجارزاده در این مراسم که با حضور قائم مقام مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ارشد بانک برگزار شد ضمن مرور دستاوردهای مهم سال گذشته و تبیین محور سیاست های سال جدید، اظهارداشت: امسال بانک ملی ایران نسبت به سال های قبل با عزمی جدی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌‌‌های دولت محترم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد قدم برمی دارد.

دکتر نجارزاده در ادامه با اشاره به این که روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری شتاب خواهد گرفت، تاکید کرد: ما در نظام بانکی مطابق سیاست ها و راهبردهای اصلی دولت الزام به خروج از بنگاه داری هستیم و این الزام را تا حصول نتیجه پر شتاب ادامه خواهیم کرد.

وی با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود، افزود: پرداختن به بانکداری به عنوان یک راهبرد، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه ارکان بانک ملزم هستند امسال در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک عمل ‌کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران دربخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با واگذاری اموال، منابع به دست آمده را در ایجاد واحدهای تولیدی جدید و همچنین توسعه امور زیربنایی کشور صرف خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از نقش آفرینی مطلوب و مناسب همه همکاران صف و ستاد در موفقیت بانک، بر اهمیت مدیریت بهینه منابع و مصارف تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیشِ روی بانک درسال جدید، ایجاد ثبات در بهبود تراز نقدینگی و مدیریت منابع و مصارف در شعب است.

دکتر نجارزاده به سرعت بخشی در ارائه تسهیلات خرد در بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: امسال قطعا سال متفاوتی خواهد بود و بانک در کسب سهم از بازار تلاش مضاعف خواهد کرد.

وی بانک ملی ایران را در نظام بانکی کشور پیشرو دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سهم بانک در تمامی شاخصه های نظام بانکی با اهمیت است و در این راستا همه باید با همپوشانی امور، کارِ گروهی و هم افزایی بانک را در مسیر دستیابی به اهدافش یاری کنیم.

معاون امور شعب بانک ملی ایران در بخش دیگری از این نشست طی سخنانی مدیریت بهینه منابع و مصارف را یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیشِ روی بانک دانست و افزود: همکاران باید نسبت به مدیریت منابع و مصارف و تراز نقدینگی در شعب حساسیت کافی داشته باشند.

وی انتقال تجربه شعب و ادارات موفق به واحدهای دیگر در بخش جذب منابع را لازم و ضروری دانست و افزود: اشتراک گذاری و انتقال روش ها و راه های دست یابی، برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های ادارات امورشعب موفق به سایر واحدها ، زمینه کسب دستاوردهای جدید در بانک را فراهم می کند.

وی جذب منابع جدید را از اولویت های مهم بانک خواند و اظهار کرد: با تشکیل یک کارگروه، خروج منابع بانک در ماه های ابتدایی سال بررسی و تحلیل خواهد شد تا با کسب نتایج مطلوب راه کارهای لازم در راستای جذب و ماندگاری منابع ارائه شود.

گفتنی است، شاخص های عملکردی بانک در سال گذشته توسط میثم سراج معاون اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک بررسی شد. همچنین در این نشست “طرح اقتدار ملی” با هدف جذب منابع و کسب سهم بانک از بازار معرفی و ظرفیت های این طرح با حضور مدیران ارشد بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.