کد خبر : 2578
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 15:31

فشار آمریکا بر خدمه شناورهای ایرانی به آیمو یادآوری شد

فشار آمریکا بر خدمه شناورهای ایرانی به آیمو یادآوری شد
Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا- معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فشار دولت آمریکا روی «کروی شناورهای ایرانی» که در شکل‌های مختلف در ماه‌های اخیر انجام شد، در غالب پیام‌های مختلف به سازمان‌های بین‌المللی به خصوص «آیمو» منتقل شد. «جلیل اسلامی» در مراسم روز دریانورد که امروز (چهارشنبه)  در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی برگزار

Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا- معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فشار دولت آمریکا روی «کروی شناورهای ایرانی» که در شکل‌های مختلف در ماه‌های اخیر انجام شد، در غالب پیام‌های مختلف به سازمان‌های بین‌المللی به خصوص «آیمو» منتقل شد.

«جلیل اسلامی» در مراسم روز دریانورد که امروز (چهارشنبه)  در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق بخش دریا است و دریانوردان نقطه کانونی این فعالیت‌ها هستند.

معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار عملیات دریایی در سال گذشته در مجموعه بنادر تجاری کشور انجام شده است، گفت: ۱۶ میلیون مسافرت دریایی در جنوب و شمال انجام شده که این خدمات توسط ملبانان دریایی ارائه شده است.

اسلامی اضافه کرد: در بنادر تجاری- ملکی سازمان بنادر بیش از ۱۶۰میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شده که آن هم با کمک دریانوردانی است که روی شناورهای غیرنفتی و نفتی کار می کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر با اشاره به وظیفه سازمان بنادر برای حمایت از دریانوردان، اضافه کرد: گسترش شایستگی‌های حرفه‌ای دریانوردان از جمله سیاست‌های ما است. بحث آموزش و توسعه زیر ساخت‌های آموزشی  نیز از جمله وظایف سازمان بنادر است؛ ۱۳۰ هزار نفر دریانورد ثبت شده در ایران داریم که وظیفه داریم برای آموزش این افراد زیر ساخت ایجاد کنیم تا برنامه ارتقای دانش حرفه‌ای دیانوردان عملیاتی شود.

اسلامی ادامه داد: سازمان بنادر در تلاش برای حل موضوعات مربوط به صنف دریانوردان و مشکلات دریانوردانی است که برای بازگشت به کشور مشکل دارند.

به گفته معاون دریایی سازمان بنادر استفاده از حداکثر دریانوردان ایرانی در ناوگان کشتیرانی هم از طریق وزارت تعاون و شرکت‌های کشتیرانی در حال انجام است.

اسلامی به شرایط تحریم و تلفیق آن با کرونا اشاره کرد و گفت: این وضعیت، شرایط کاری را برای دریانوردان در سال‌ها و ماه‌های اخیر سخت‌تر کرده است.

معاون دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: اقدامات متمرکزی را در خصوص تحریم و کرونا در ماه‌های اخیر انجام داده ایم. گزارش مجموع عملکرد بخش دریایی کشور در ۴۱  بند تهیه و به سازمان جهانی دریانوردی ارسال شد.

وی گفت: دستورالعمل‌های بین‌المللی در ارتباط با کرونا دریافت، تنظیم و ترجمه و به مبادی مختلف ابلاغ و ارسال شد که با توجه به حفظ شرایط سلامت جسمی و روحی دریانوردان که در این شرایط روی کشتی هستند مورد توجه قرار گرفت.

معاون دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: در اغلب پیام‌های مختلف به سازمان‌های بین‌المللی به خصوص آیمو، فشار دولت آمریکا روی کروی شناورهای ایرانی در شکل‌های مختلف منتقل شد و اعتراضات ایران به اقدامات دشمنانه و خارج از عرف بین‌الملل دریایی به آیمو متذکر و یادآوری شد

اسلامی گفت: همچنین در این دوران مشکلات مربوط به «کرو چنج» نیز بررسی و شرایط تسهیلی فراهم شد تا دورهای کلاش های آموزشی مجازی برگزار شود، گواهینامه‌های دریانوردی که منقضی می شوند به دلیل شیوع کرونا ابتدا تا ۱۱ خرداد و سپس ۶ ماه دیگر مجددا تمدید شد.

وی افزود: سال گذشته ۷۷ هزار سند دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی برای دریانوردان صادر و ۶۰۰ دوره آموزشی در تهران و بنادر برگزار شد و بیش از ۴۰ هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت:‌ به دنبال این هستیم که اتاق فکر دریانوردی را با کمک انجمن صنفی راه اندازی کنیم تا موضوعات آنها از طرق مدیران ارشد دریایی قابل پیگیری باشد.

اسلامی، گفت:‌ دغدغه ذهنی همه مدیران، ملبانانی هستند که روی شناورهای سنتی کار می‌کنند و بیمه آنها مشکل دارد، باید شرایط شغلی آنها را تسهیل کنیم و براین اساس، برنامه هایی برای این گروه در حال اجرا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.