کد خبر : 2639
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 9:30

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر
Print Friendly, PDF & Email

آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشت. به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی شنبه در آستانه  فرارسیدن ۲۵ ژوئن روز جهانی

Print Friendly, PDF & Email

آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی شنبه در آستانه  فرارسیدن ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۲۴ هزار و ۹۶۴ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسب به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود:هم‌اکنون شاهد ترافیک و افزایش چشم گیر تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر هستیم بطوریکه از ۲۰ پست اسکله فعال در این بندر تمام اسکله ها مشغول عملیات هستند.

اسعدی گفت: با توسعه زیرساخت‌های سازه‌ای و تجهیزاتی و اعطای مشوق‌های ویژه به صاحبان کالا و سرمایه گذاران حوزه‌های دریایی و بندری شاهد افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر خرمشهر هستیم.

وی در خصوص نقش دریانوردان بندر خرمشهر در افزایش ترافیک کالا و عملیات تخلیه و بارگیری تصریح کرد: بخش عمده ای از کار لجستیک و حمل‌ونقل، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری در سایه تلاش مستمر و مداوم دریانوردان انجام شده که باعث رشد میزان ترافیک و افزایش جذب کالا در بندر خرمشهر شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: دریانوردان نیروهای حیاتی برای دریانوردی و تجارت بین المللی هستند که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشورها حق و حقوق آنها از جمله بهداشت مناسب، مراجعه به پزشک، استفاده از ساحل و همچنین پیاده‌شدن از کشتی و ملاقات با خانواده نادیده گرفته شده که باید با همکاری تمام کشورها در جهت رفع مشکلات  اهتمام ورزید.

بندر خرمشـهر با ۲۳۰ هکتار وسـعت به عـنوان سـومین بندر آزاد کشـور در خلیج فارس به شــمار می رود، که به دلیل همــجواری با کشـــور عـراق عـلاوه بر اهـمیت ســیاسـی آن، یک منــطــقه اسـتراتژیک از نظر تجـاری و اقتصادی محسوب می شود. قرار گرفتن این بندر در محدوده مـنطـقه آزاد تجـاری ارونــد و نــزدیـکی به پالایشگاه آبادان، صنایع فـولاد خـوزستان و برخورداری از خطـوط ریلی داخلی و اتـصال به شـبکه راه آهن سـراسری کشـور بر اهمیت آن افزوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.