کد خبر : 3343
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 10:52

داروی کرونا کجا توزیع می‌شود؟

داروی کرونا کجا توزیع می‌شود؟
Print Friendly, PDF & Email

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه داروهای بهبود دهنده بیماران کرونایی فقط در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود، گفت: ‌داروهای خارج از بیمارستان‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : فاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «توزیع داروی بهبود دهنده بیماران کرونا و پوشش بیمه‌ای آن»، اظهار کرد: این داروها فقط توزیع بیمارستانی دارد و آنچه در سطح بازار دیده می‌شود، قاچاق و غیر مجاز است و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: قسمت زیادی از داروهای «رمدسیور» و «فاویپراویر» به صورت رایگان بین بیمارستان‌‌های دولتی توزیع شده است و قسمتی از این داروها دارای قیمت است و تاکنون بیمه نیز هزینه‌ای از این داروها را تقبل نکرده است، اما بیماران کرونایی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: داروهای در سطح بازار که خارج از پروتکل درمانی که اعلام شده است و توسط افراد تهیه می‌شوند غیر مجاز است. گروه سه نفره‌ای از پزشکان متخصص عفونی برای نظارت بر مصرف داروی بیماران کرونایی در بیمارستانها تعیین شده و نظارت لازم را دارند.

فتحی درباره «تهیه ماسک در داروخانه‌ها» ، بیان کرد: به دلیل اینکه هنوز نیاز مراکز درمانی به ماسک مرتفع نشده است، توزیع ماسک در داروخانه‌ها را به صورت رسمی نداریم؛ چراکه هنوز بیمارستانها به سختی ماسک تهیه می‌کنند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده است تا در روزهای آینده ماسک را تامین کند.

 

منبع : تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.