کد خبر : 3373
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 12:34

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی از جزییات همسان سازی حقوق ها !

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی از جزییات همسان سازی حقوق ها !
Print Friendly, PDF & Email

درحالی که دولت وعده افزایش حقوق بازنشستگان با طرح همسان سازی حقوق را داده بود که برخی بازنشستگان ۹۶ هزارتومان به حقوقشان در این ماه افزوده شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : همسان سازی حقوق بازنشستگان / زمان طولانی برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان می گذرد اما در مرداد ماه سال جاری بالاخره انتظار بازنشستگان به سر آمد و اجرای متناسب سازی برای بازنشستگان اجرایی شد, در حالی که پیش از این اعلام شده که حداقل حقوق هیچ بازنشسته ای کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان نخواهد بود. اما اکنون ارقامی واریزی با انتظار بازنشستگان فاصله زیادی دارد.

مبلغ کم همسان سازی و گلایه بازنشستگان

براساس گزارش ها مشخص شده است که مبلغ واریزی برای طرح همسان سازی از ۹۹هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان است.

بسیاری از بازنشستگان از این مسئله گلایه داشتند که ۲۴۰ هزار تومان پول دو کیلو گوشت هم نمی شود. بازنشسته دیگری می گوید با ۳۵ سال سابقه بیمه چطور در طرح همسان سازی ۵۰۰هزار تومان افزایش دادند.

بازنشسته دیگری می گوید۳۲۰۰۰میلیارد از دولت گرفتن برای متناسب سازی مستمری بگیران، اما حدود ۴۰۰تا۵۰۰ هزار تومان حقوق‌ها را زیاد کردند. ظاهرا بجای همسان‌سازی صدقه‌سازی کردند.

هجدهم تیرماه، بعد از پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) درباره میزان افزایش حقوق ناشی از همسان‌سازی گفت: برای حداقل‌بگیرها حدود ۵۰۰ تا۶۰۰هزار تومان و برای غیرحداقل بگیران بعضا تا ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش خواهیم داشت که به تناسب سنوات خدمت و وصولی فعلی‌شان تعیین می‌شود.

مشاغل زیان آور متضرر اصلی همسان سازی حقوق بازنشستگان

در این بین همه بازنشستگان مشاغل زیان آور متضرر شده اند و همه می گویند چرا طبق وعده ها حقوق این گروه از بازنشسته ها که در دوران کار بخاطر زیان آور بودن شغلشان خیلی سختی ها کشیده اند و در زمان بازنشستگی هم کارفرمایشان مبلغ زیادی در قالب قانون ۴ درصد به تامین اجتماعی پرداخت کرده اند به حقوقشان افزوده نشده است و سنواتشان ۲۰ سال محسوب شده است درحالیکه حقوقشان طبق قانون با سنوات ۳۰ ساله پرداخت می شود.

پرداخت متناسب سازی بازنشستگان از مرداد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مبلغ مربوط به متناسب‌سازی به بازنشستگان این سازمان از مرداد ماه خبر داد و گفته بود: “میزان پرداختی به بازنشستگان متناسب با سنوات بیمه‌پردازی و مبلغ حق بیمه‌ای که در زمان اشتغال پرداخته‌اند و رعایت انصاف توام با اصل عدالت بیمه‌ای محاسبه شده است.”

این در حالی است که یک مستمری بگیر با داشتن ۲۵ سال سابقه کار تنها ۹۶هزار تومان به عنوان متناسب سازی برایش واریز شده است. این بازنشسته می گوید: چرا در رسانه ها اینقدر اعلام کردند که حداقل۵۰۰تا۶۰۰هزار تومان واریز می شود. دولت خجالت نمی کشد بازنشستگان را سرکار می گذارد. با ۲میلیون و ۱۰۰هزارتومان در این شرایط فعلی اقتصادی مگر می توان زندگی کرد. مگر مدیرعامل سازمان نگفت که رعایت انصاف در پرداخت همسان سازی است. کدام انصاف در پرداختی ها رعایت شده است.

بازنشسته دیگری می گوید با ۳۰سال سابقه بیمه ۲۵۰هزارتومان تناسب سازی برایم واریز شده است. این مبلغ حقوق با کدام حقوق همسان سازی شده است. حقوق کدام یک از مسئولان ۲میلیون ۳۰۰ هزار تومان است. چرا اسم این کار را همسان سازی گذاشتند.

 

منبع : رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.