کد خبر : 3633
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 11:58

برگزاری آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه با حضور بیش از ۳۰ هزار داوطلب

برگزاری آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه با حضور  بیش از ۳۰ هزار داوطلب
Print Friendly, PDF & Email

آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان با حضور بیش از ۳۰ هزار داوطلب در دو مقطع دیپلم (برای مشاغل اپراتوری) و لیسانس (برای مشاغل کارشناسی) در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفتۀ گذشته، در محل دانشگاه اصفهان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های لازم با همکاری ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان و پشتیبانی حدود هزار نفر برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : در جریان برگزاری این آزمون، مدیرعامل فولاد مبارکه، جمعی از معاونان و مدیران این شرکت و رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان در خصوص برگزاری این آزمون چنین گفتند:

مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه:

نیروی انسانی متعهد و متخصص رکن اساسی انجام مأموریتهای سازمان است

نه‌تنها در فولاد مبارکه، بلکه در همۀ بخش‌های جامعه، اعم از صنعت، اقتصاد، تجارت و بخش‌های اداری کشور، نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و به کار گرفتن نیروی انسانی متعهد، متخصص، کارآزموده و دارای دانش مرتبط در بخش‌های مختلف منجر به افزایش بهره‌وری و انجام درست مأموریت‌ها خواهد شد.

شرکت فولاد مبارکه در این سال‌ها برای رعایت عدالت و انتخاب بهترین‌ها، کارکنان خود را از طریق آزمون ورودی برمی‌گزیند و برای اینکه این آزمون به لحاظ کمّی و کیفی از سطح علمی قابل قبولی برخوردار باشد، آن را  توسط یکی از مراکز دانشگاهی طراحی و برگزار می‌نماید.به همین منظور با توجه به اینکه دانشگاه اصفهان به‌عنوان برگزارکنندۀ این آزمون از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار است، تهیۀ سؤالات، برگزاری آزمون، حفاظت و امنیت سؤال‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این دانشگاه واگذار شد. در بازدیدی که از این دانشگاه داشتیم، مشخص شد پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شده و روند برگزاری به‌گونه‌ای است که داوطلبان در فضایی آرام، با امکانات کافی و بدون نگرانی از  سلامتی خود  در  آزمون شرکت کرده‌اند. امیدواریم از بین داوطلبان بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در فولاد مبارکه در خدمت آن‌ها باشیم.

نقش مهم نیروی انسانی در موفقیت‌ها و تحقق مأموریت‌های سازمانی انکارناپذیر است؛ به‌گونه‌ای که اگر امکانات، دستورالعمل‌ها، سازمان‌دهی و مدیریت سازمان‌ها در بستر نیروی انسانی دارای دانش، تعهد، انگیزه و آموزش‌دیده قرار نگیرد، سازمان کارایی لازم را نخواهند داشت. بنابراین رکن اساسی انجام مأموریت‌های دستگاه‌ها نیروی انسانی آن‌هاست.

توجه به مسائل معیشتی کارکنان از مهم‌ترین مباحثی است که همواره در نظر گرفته شده است؛ چراکه این موضوع در افزایش انگیزه و آسودگی خاطر آن‌ها و در نتیجه در افزایش بهره‌وری سازمان تأثیر بسزایی دارد. همواره بر این موضوع تأکید داشته‌ایم که از میان ۹ معاونت فولاد مبارکه، مهم‌ترین آن‌ها معاونت نیروی انسانی است. اگر این معاونت کار خود را صحیح و کامل انجام دهد، سایر معاونت‌ها و قسمت‌ها  نیز می‌توانند در بستری آرام و کارآمد وظایف خود را انجام دهند.

یکی از اهداف اجرای توسعه‌ها در گروه فولاد مبارکه، پس از توسعۀ صنعت فولاد و ظرفیت و میزان تولید آن، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان کشور به‌عنوان یک رسالت و مسئولیت اجتماعی است. در همین راستا ابَرپروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی برای جوانان به همراه داشته باشد. در این پروژه حداقل برای هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۸ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

عباس اکبری محمدی معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه:

فرایند استخدام و جذب نیروی انسانی یکی از مهمترین فرایندهای توسعۀ منابع انسانی در سازمانهاست

ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۸ شهریورماه زنگ آغاز آزمون استخدامی فولاد مبارکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی زده شد تا داوطلبان در طی سه روز برای استخدام در شرکت فولاد مبارکه با هم رقابت کنند.

آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه در ۳۲ رشته برگزار شد تا از میان ۳۰ هزار    و ۱۳۶ داوطلب، ۵۲۷ نفر از طریق برگزاری آزمون کتبی (دانشی)، ارزیابی مهارتی و مصاحبه (برای مشاغل اپراتوری)، کانون ارزیابی شایستگی (برای مشاغل کارشناسی)، معاینات طب صنعتی (برای سنجش سلامت، توانایی جسمی و ویژگی‌های روان‌شناختی) و گزینش، جذب شرکت فولاد مبارکه شوند.

ازآنجاکه مهم‌ترین سرمایۀ یک شرکت، منابع انسانی آن است، توجه ویژه به این فرایند نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آیندۀ شرکت محسوب می‌گردد. در این راستا شرکت فولاد مبارکه نظام جذب خود را به‌صورت علمی، نظام‌مند و مبتنی بر شایستگی، با هدف تناسب بیشتر شغل و شاغل طراحی کرده است.

فرایند جذب شرکت فولاد مبارکه مشتمل بر مراحل آزمون کتبی، کانون ارزیابی، ارزیابی مهارتی، معاینات طب صنعتی، گزینش، آموزش و جامعه‌پذیری و کارورزی اولیه است. پس از پایان این فرایند در نهایت بیش از ۵۰۰ نفر در شرکت فولاد مبارکه مشغول به کار خواهند شد.

همچنین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۱۰۰۰ نفر نیز در شرکت‌های گروه فولاد مبارکه به کار گرفته خواهند شد. در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور، آزمون‌های سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.