کد خبر : 43
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 6:18

برپایی ده‌ها کارگاه تخصصی در جشنواره فولاد ایران

برپایی ده‌ها کارگاه تخصصی در جشنواره فولاد ایران
Print Friendly, PDF & Email

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد: موج حمایت از بومی سازی به شرط آنکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشند به موفقیت خواهد رسید چون به لحاظ قیمتی با شرایطی که برای ارز ایجاد شده، تولید داخل رقابت پذیر است و قطعا مصرف کننده انگیزه ای ندارد که به سراغ محصولات خارجی برود.

Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش بازتاب خبر، به نقل از گسترش‌نیوز:بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت: نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که ما از یک واردکننده فولاد به یک صادرکننده تبدیل شده ایم لذا سرمایه گذاری ها باید منجر به تولید رقابت پذیر و اقتصادی گردد و این یک اصل است. وی تصریح کرد: موج حمایت از تأمین کنندگان داخلی در زنجیره آهن و فولاد به شرط آنکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشند به موفقیت خواهد رسید چون به لحاظ قیمتی با شرایطی که برای ارز ایجاد شده، تولید داخل رقابت پذیر است و قطعا مصرف کننده انگیزه ای ندارد که به سراغ محصولات خارجی برود.

ینه همکاری تامین کنندگان قطعات و تجهیزات و فولادسازان تقویت می شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این گفت و گو اظهار داشت: کاری که انجمن تولیدکنندگان فولاد از سال گذشته در حوزه بومی سازی آغاز کرد و مورد استقبال گسترده شرکت ها واقع شد، برگزاری جشنواره ملی فولاد و نمایشگاه تخصصی بومی سازی است. وی افزود: این کار اگرچه دیر هنگام ولی در نهایت از سال قبل آغاز شد و شرایط آشنایی سازندگان و تامین کنندگان قطعات و تجهیزات و فولادسازان را فراهم کرد و توسعه بومی سازی را شتاب داد.

وی افزود: تحریم نیز شرایط را به گونه ای رقم زده که به واسطه بحث ارز و محدودیت های ارزی از یک طرف و تامین تجهیزات مرغوب از سایر کشورها از طرف دیگر، چاره ای جز بومی سازی نداریم و ضرورت ایجاب می کند که توجه به این مقوله را بیش از پیش افزایش دهیم. لذا باید به بومی سازی به چشم یک فرصت نگاه کرد.

موج حمایت از تامین کنندگان داخلی مشروط است: تولیدات داخلی به لحاظ کیفی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد

سبحانی در این گفت و گو خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از تجهیزات صنعت فولاد تا سال گذشته هم وارداتی بوده است اما به واسطه تحریم ها نیاز است از این پس تامین داخل شوند. دولت و مجلس نیز در این راستا گام های خوبی برداشته اند و قانون استفاده از حداکثر توان ساخت داخل که اصلاحیه خورده و ابلاغ شده است، فرصت را برای صنعتگران و سازندگان داخلی فراهم کرده چراکه کالایی که در داخل تولید می گردد یا امکان تولید آن وجود دارد، امکان ثبت سفارش و واردات ندارد. وی سرعت گرفتن بومی سازی را نیازمند مزیت کیفی و قیمیتی تأمین کنندگان داخلی دانست و گفت: این موج حمایتی به شرط آنکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشند به موفقیت خواهد رسید چون به لحاظ قیمتی با شرایطی که برای ارز ایجاد شده، تولید داخل رقابت پذیر است و قطعا مصرف کننده انگیزه ای ندارد که به سراغ محصولات خارجی برود.

تامین نیاز داخل برای شرکت ها توجیه اقتصادی دارد

سبحانی با اشاره به تحریم و افزایش نرخ ارز خاطر نشان کرد: طبیعتا هر کشوری باید در راستای استقلال خود به سمت بومی سازی حرکت نماید و ایران نیز چاره ای جز این کار ندارد اما تحریم و مسائل و مشکلات ارزی این موضوع را تسریع کرده است. اگر در سال های قبل به این موضوع توجه نمی شد دلیل آن این بود که با نرخ پایین ارز، تامین نیاز داخل توجیه اقتصادی نداشت.

وی افزود: واقعیت این است که واحدهای تولیدی باید تمرکزشان به بخش تولیدشان باشد و در برهه ای که امکان تامین نیاز از خارج وجود داشت مشخص بود که به جهت سهولت از خارج خریداری نمایند اما اکنون که شرکت های فولادی با محدودیت هایی به واسطه تحریم و نرخ ارز مواجه اند، نگاه خود را به سمت بازار داخل برگردانده و بهتر است تولیدکنندگان و سازندگان داخلی از این فرصت بهره مند شوند.

دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد با کیفیت بالاتری برگزار می شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه تصریح کرد: امسال دومین جشنواره ملی فولاد و نمایشگاه بومی سازی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با کیفیت بالاتری برگزار می شود که قطعا وسیع تر و گسترده تر از سال گذشته خواهد بود و به جهت استقبال خوب شرکت ها در سال گذشته، امسال نیز مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

کارگاه های جدیدی در دومین جشنواره اجرا می شود

سبحانی، رئیس دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران یکی از نمودهای کیفی این رویداد را کارگاه های تخصصی عنوان کرد و از برگزاری کارگاه های آموزشی در ۴ روز برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران خبر داد و گفت: موضوع عمده این کارگاه ها، ارائه توانمندی های داخلی در زنجیره فولاد است که با نکات کاربردی برای شرکت کنندگان همراه خواهد بود.

وی افزود: در نخستین دوره جشنواره که دی ماه سال گذشته برگزار شد، ۳۰ کارگاه آموزشی با مشارکت تولیدکنندگان و تأمین کنندگان زنجیره فولاد در سالن های برج میلاد برگزار شد که  در دوره جاری علاوه بر افزایش تعداد کارگاه ها، کیفیت محتوای آنها نیز ارتقا خواهد داشت ضمن اینکه تعدادی از کارگاه ها توسط شرکت های دانش بنیان و برای اولین بار در کشور برگزار می شود.

رئیس انجمن فولاد  توضیح داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حداکثر مدت زمان هر کارگاه یک ساعت در نظر گرفته شده و همچنین در دوره دوم جشنواره ملی فولاد، محل برگزاری کارگاه ها را در مجاورت نمایشگاه جانمایی کرده ایم تا شرکت کنندگان دسترسی بهتر و امکان بهره برداری مناسب تری از آن داشته باشند.

چگونگی بهره مندی رایگان از ده ها کارگاه تخصصی؟

به گزارش دبیرخانه دومین جشنواره ملی فولاد، لیست کارگاه ها قبل از برگزاری جشنواره اعلام می شود تا علاقمندان بتوانند برنامه ریزی بهتری داشته باشند.همچنین قابل توجه است که حضور در هر یک از کارگاه ها مستلزم ثبت نام در جشنواره از طریق سایت events.steeliran.org و دریافت کارت مربوطه است. بنابراین شرکت کنندگان در جشنواره ملی فولاد می توانند از همه کارگاه ها به صورت رایگان استفاده کنند.

لازم به یادآوری است که به دنبال استقبال بی نظیر جامعه فولاد،”دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران” با رویکرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تأمین پایدار از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.