کد خبر : 4467
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1399 - 17:04

طراحی و ساخت نسل پنجم رایانه خودرو

طراحی و ساخت نسل پنجم رایانه خودرو
Print Friendly, PDF & Email

عضو انجمن قطعه سازان همگن استان تهران، از طراحی و ساخت نسل پنجم ‌ای سی یو (رایانه خودرو) برای استفاده در انواع خودرو‌ها خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , آقای بهروز حبیبی گفت: با داخلی سازی‌ای سی یو و سپس توسعه این محصول در نسل‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم اکنون به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم این قطعه را با عملکرد‌های مختلف برای هر خودرویی طراحی و تولید کنیم.

 

وی با بیان این که هم اکنون با عبور از مرحله مهندسی معکوس به مرحله طراحی و ساخت داخل در بسیاری از قطعات خودرویی به ویژه‌ای سی یو و دیگر قطعات حساس رسیدیم افزود: هم اکنون یکی از بزرگترین مراکز طراحی و مهندسی را در اختیار داریم که در آن می‌توانیم همه قطعات خودرو به ویژه‌ای سی یو را برای هر خودرویی طراحی کرده و بسازیم.

 

 

آقای حبیبی گفت: همه این توفیقات با نخستین تحریم اعمالی بر صنعت خودرو در سال ۱۳۹۰ آغاز شد که در آن دوران به این نتیجه رسیدیم که در آن قطعات راهبردی و مهم خودرو را در داخل کشور تولید و بومی سازی کنیم از این رو با بکارگیری تیم قوی از مهندسان با تجربه داخلی در شرایط سخت تحریم، قطعات حساسی مانند‌ای سی یو را داخلی سازی کردیم و توانستیم با این اقدام خودرو‌های زیادی را از کف کارخانه‌ها جمع کنیم.

 

 

وی افزود: هم اکنون در حوزه داخلی سازی قطعات، ۳ هزار قطعه خودرویی را در بیش از ۳۰۰ مجموعه قطعه سازی در سراسر کشور تولید می‌کنیم که علاوه بر کارآفرینی برای خانواده قطعه سازان، صرفه جویی ارزی ۵۰ میلیون یورویی را نیز برای کشور در پی داشته است.

 

 

این قطعه ساز اضافه کرد: همچنین در حوزه تحقیقات و توسعه تلاش ما این است که برای وابستگی‌های موجود در صنعت خودرو را به حداقل برسانیم و قطعات از جمله قطعات حساس را داخلی سازی کنیم که در این بین با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های شریف، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر همکاری داریم ضمن این که از ورود جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به حوزه داخلی سازی و ساخت قطعات استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.