کد خبر : 526
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 11:28

صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد ریالی در واحد نورد گرم فولاد مبارکه

صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد ریالی در واحد نورد گرم فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

الکتروموتور پینچ‌رول‌های کلاف پیچ نورد گرم که عمدتا وارداتی و از رده خارج بودند، با همکاری واحدهای دفتر فنی ناحیۀ نورد گرم، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، خرید قطعات یدکی الکتریکی، تعمیرگاه مرکزی و شرکت رشد صنعت نیرو بومی‌سازی شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر ، کارشناس بومیسازی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: موتورهای DC 406 و ۴۱۵ کیلووات مربوط به پینجرولهای کویلر نورد گرم و از برند «آنسالدو» هستند.
محسن رضایی با تأکید بر اینکه این موتورها با توجه به هزینۀ طراحی و ساخت و خاص بودن آنها هزینههای بالاسری زیادی دارند، تصریح کرد: در حال حاضر برای ساخت یک موتور DC 100 کیلووات، باید بیش از دو برابر سرمایۀ موردنیاز ساخت الکتروموتور بومیسازیشده سرمایهگذاری شود. این در حالی است که بومیسازی انجامشده بیش از ۳۲ میلیارد ریال برای فولاد مبارکه صرفۀ اقتصادی به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه در اثر تحریمها عملا امکان خرید این تجهیز از شرکت آنسالدو غیرممکن بود، گفت: به همین منظور با ارسال یکی از موتورها برای تعمیرات، بازسازی، نوسازی و همچنین دادهبرداری از این الکتروموتورها مهندسی معکوس آن در دستور کار قرار گرفت.
به گفتۀ این کارشناس بومیسازی فولاد مبارکه، این موتورها به دلیل اینکه در زمان ورود ورق در بازوی پینچ رول در حدود ۵/۱ برابر جریان نامی بار تحمل میکند، نیاز به طراحی ویژه و تقویت جریان سیمپیچ و تقویت سیستم خنککننده دارد که این موارد با دقت زیاد در طول پروژه رعایت شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ردۀ تولید خارج بودن این الکتروموتورها و مشکلات تأمین و هزینههای زیاد ارزی برای الکتروموتورها از مهمترین نکاتی بود که کار بومیسازی را ضروری میساخت.
رضایی در بخش پایانی سخنان خود از تمامی واحدهای مشارکتکننده در این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.