کد خبر : 5586
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 10:28

با اتکا به توان متخصصان داخلی انجام شد؛

ساخت و بهره‌برداری از جرثقیل سقفی ۵۰ تن در سالن جدید ریخته‌گری مداوم

ساخت و بهره‌برداری از جرثقیل سقفی ۵۰ تن در سالن جدید ریخته‌گری مداوم
Print Friendly, PDF & Email

جرثقیل سقفی ۵۰ تنی سالن جدید ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با اتکا به توان متخصصان داخلی و بدون حضور هرگونه مشاور یا کارشناس خارجی، پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مراحل ساخت، حمل، نصب و تست، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش ظرفیت تولید در واحد ریخته‌گری و توسعۀ سالن انبار تختال، پروژۀ جرثقیل ۵۰ تنی جهت نصب در سالن جدید انبار تختال در دستور کار قرار گرفت.

احسان شیروانیان چابک‌سازی و افزایش سرعت جابه‌جایی تختال‌ها و در عین حال افزایش ایمنی را از اهداف کلیدی این پروژه برشمرد و افزود: در طراحی و ساخت این جرثقیل از به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان استفاده شده است.

به گفتۀ این کارشناس فولاد مبارکه، جرثقیل مذکور امکان حمل تختال با دمای ۷۰۰ درجۀ سانتی‌گراد را داراست. این قبیل جرثقیل‌ها به طراحی‌های پیچیده و تخصصی در قسمت‌های مختلف، مانند ایجاد سپر حرارتی و ایزولاسیون نیازمندند تا بتوانند از تجهیزات حساس و تابلو برق‌های نصب‌شده روی جرثقیل در محدودۀ دمای زیر ۳۰ درجه و کاملا ایزوله محافظت کنند.

وی قابلیت بازساخت (regenerative) را که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود، از ویژگی‌های دیگر این جرثقیل دانست و در توضیح این قابلیت گفت: هنگام پایین آوردن اجسام و یا ترمز کردن و اِعمال گشتاور منفی به محور موتور، انرژی‌ای تولید می‌شود که باید به نحوی از سیستم خارج گردد تا اضافه ولتاژ رخ ندهد. معمولا این انرژی از طریق قرار دادن مقاومت و تبدیل شدن به انرژی گرمایی تخلیه می‌شود. این مقاومت‌ها به دلیل ارزان بودن و سادگی نصب به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در این جرثقیل از این مقاومت‌ها استفاده نشده و تکنولوژی به‌کاررفته در آن به‌گونه‌ای است که این انرژی به‌جای تخلیه و هدررفت، مجددا در چرخۀ مصرف جرثقیل قرار می‌گیرد و همین امر باعث صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف انرژی می‌گردد.

شیروانیان با بیان اینکه کلاسِ کاری این جرثقیل M8/A8 است گفت: فاصلۀ بین ریل‌های حرکت طولی ۳۵.۵ متر و سرعت حرکت طولی جرثقیل ۱۲۰ متر در دقیقه است. ضمن اینکه سرعت بالابری قلاب اصلی آن ۱.۷ تا ۱۷ متر بر دقیقه و سرعت بالابری قلاب کمکی ۱.۲ تا ۱۲ متر بر دقیقه است.

کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه در همین خصوص از همکاری شرکت جرثقیل پولاد به‌عنوان پیمانکار پروژه، مدیریت‌های اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی، بازرسی فنی، اتوماسیون و ابزار دقیق، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و واحدهای تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیۀ ریخته‌گری مداوم، حفاظت فیزیکی، حمل‌ونقل، ایمنی فنی، شرکت فنی مهندسی فولاد و سایر پیمانکاران و واحدهای مربوطه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.