کد خبر : 5990
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 6:53

این بار قوه قضاییه به مردم عیدی بدهد

این بار قوه قضاییه به مردم عیدی بدهد
Print Friendly, PDF & Email

تعیین نرخ دیه در قوه قضاییه و ابلاغ نهایی آن توسط قاضی القضات از مهمترین اتفاقات اجتماعی و اقتصادی کشور است که در واپسین روزهای سال رخ می دهد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, کلیدواژه خدمات قوه قضاییه “احقاق حقوم عامه” است که هر گونه حق کشی، اضرار به مال غیر و توقف در امر خدمت رسانی از پاشنه آشیل های جدی این قوه محترم به شمار می رود.

آنچه مسلم است بین ضریب کسانی که حق بیمه شخص ثالث را با هدف خریداری پوشش حوادث به شرکت های بیمه می پردازند با آنانی که از مزایای این بیمه نامه بهره می برند تفاوت معناداری وجود دارد و طبیعی است که هر چقدر میزان دیه اعلام شده بالاتر باشد در عدد حق بیمه ابلاغی، اثر مستقیم بر جا می گذارد.

با توجه به کوچک تر شدن سفره مردم و رشد سرسام آور نرخ تورم اگر بهای دریافت بیمه نامه اجباری شخص ثالث، افزایش محسوسی داشته باشد طیف اعظم جامعه را با فشار اقتصادی مضاعفی روبرو می کند و به تبع آن آسیب هایی نظیر بیمه گریزی و ناامنی روانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در سال های گذشته افزایش نرخ بیمه نامه شخص ثالث به بخشی از انتظارات تورمی در کشور دامن می زد و در صورتی که با حمایت و همدلی نهادهای ذیربط این نرخ ثابت بماند و حتی کاهش یابد، بخش مهمی از انتظارات تورمی هم فروکش می کند که اثرات مثبت آن به حاکمیت و مردم برمی گردد.

در این شرایط حساس که شکنندگی بازار بیمه و قدرت خرید مردم، امنیت اقتصادی کشور را تهدید می کند هرگونه افزایشی در حوزه تعیین نرخ دیه می تواند بازارهای مالی را نیز تحت تاثیر قرار داده و در این وضعیت تهدید تحریمی، کار اداره کشور را با بحرانی تازه تر روبرو کند.

 

با درایتی که از رییس محترم قوه قضاییه و تیم تخصصی ایشان در زمینه احصای نرخ دیه بر اساس حدود اسلامی و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی، سراغ داریم شکی نیست که تعادل بین رقم حق بیمه شخص ثالث و نرخ دیه، کام تمامی ذینفعان را شیرین خواهد کرد.
با توجه به خدمات رسانی صندوق تامین خسارت های بدنی و نهادهای حمایتی دیگر، حق و حقوق ملت شریف ایران در نهایت مساوات، تادیه می شود و عیدی ماندگار قوه قضاییه به رشد شاخص هایی نظیر امنیت روانی، نشاط اجتماعی و رفاه عمومی منتهی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.