کد خبر : 6044
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 10:27

۲۴ اسفند؛ افتتاح از طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان/فولاد مبارکه سهامدار مهم این پروژه است

۲۴ اسفند؛ افتتاح از طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان/فولاد مبارکه سهامدار مهم این پروژه است
Print Friendly, PDF & Email

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۲۴ اسفند طرح انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان توسط رئیس جمهور افتتاح می شود و شرکت فولاد مبارکه سهم عمده ای در پیشبرد این طرح برعهده دارد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , سید حسن قاضی عسگر اظهار داشت: ۲۴ اسفندماه، طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، برای مصرف صنایع توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

وی افزود: طرح انتقال آب خلیج فارس در استان های کرمان و یزد با زیرساخت های انجام شده در حال پیشرفت است و لوله گذاری آن باقی مانده است.

بازه زمانی سه ساله بهره برداری طرح انتقال آب از خلیج فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در یک بازه زمانی سه ساله تعریف شده است و امیدواریم با آزادسازی و تامین زیرساخت های لازم این طرح هرچه زودتر به سرانجام برسد.

قاضی عسگر میزان آب انتقال یافته از طرح خلیج فارس به استان اصفهان را ۲۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: استان اصفهان چندین دهه است که با خشکسالی دست به گریبان است و اجرای این طرح می تواند آب مورد نیاز صنایع را تامین کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که این آب شیرین سازی می شود و با پمپاژ به استان اصفهان می رسد هزینه بر است و در راستای تامین نیاز آبی صنایع قرار می گیرد.

شرکت سهامی از صنایع بزرگ طرح انتقال آب از خلیج فارس را تامین مالی کرده اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: شرکتی متشکل از صنایع بزرگ استان اصفهان اعم از شرکت فولاد مبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه، ذوب آهن، شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی سهامداران بزرگ این شرکت هستند و پس از بهره برداری از این طرح با سهام خریداری شده از این آب انتقالی بهره مند می شوند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه ورق های مورد نیاز لوله گذاری انتقال آب از خلیج فارس را تامین می کند و لوله های انتقال آب هم توسط چند شرکت در استان اصفهان تولید می شود.    

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.