کد خبر : 61
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 7:58

تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید

تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید
Print Friendly, PDF & Email

در راستای اجرایی شدن راهبردهای شرکت فولاد مبارکه مبنی بر حمایت از تولید ملی و شرکت‌های سازنده و تولیدکنندۀ داخــــــلی، آذرماه ســــــال جـــــاری ده‌هزارمین کد تأمین‌کنندگی در سیستم خرید فولاد مبارکه به ثبت رسید.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، به نقل از مهدی سهرابــــی رئیس برنامــــهریزی خرید
فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر و با تشریح وضعیت تأمینکنندگان این شرکت گفت: معاونت خرید متشکل از شش واحد مختلف است که چهار واحد آن کارِ خرید و دو واحد دیگر پشتیبانی خرید را به شرح زیر انجام میدهند:
واحد خرید مواد اولیه و انرژی (گروه سنگآهن، حاملهای انرژی، نسوز، مواد شیمیایی و …)؛
واحد خرید مواد مصرفی (لوازم ایمنی و اداری، لوله و اتصالات، لوازم برق عمومی، کابلها، سیم بکسل، پیچ و مهره و …)؛
واحد خرید ماشینآلات، تجهیزات و قطعات یدکی (گیربکس، پمپ، مبدل حرارتی، قطعات هیدرولیکی و نیوماتیکی، غلتک و …)؛
واحد خرید خدمات (قراردادهای توسعه، حملونقل، مشاوره، تعمیر و نگهداری و…)؛
واحد کنترل مواد (واردات و امور انبارها و کنترل موجودی و …)؛
واحد برنامهریزی و پشتیبانی خرید (ارزیابی تأمینکنندگان، پشتیبانی سیستمهای خرید، ترخیص کالا و …)
وی با بیان اینکه از ۱۰ هزار تأمینکنندۀ ثبتشده، ۴۵۱ تأمینکننده در سال ۱۳۹۸ به فهرست تأمینکنندگان اضافه شدهاند، گفت: تعداد تأمینکنندگان فعالی که در سه سال اخیر حداقل یک سفارش از فولاد مبارکه دریافت کردهاند، ۲۶۰۸ واحد است. از این تعداد، ۱۱۸ تأمینکننده مربوط به واحد خرید مواد اولیه، ۹۸۶ تأمینکننده مربوط به واحد خرید مواد مصرفی، ۹۶۷ تأمینکننده مربوط به واحد خرید قطعات یدکی و ۵۳۷ تأمینکننده مربوط به واحد خرید خدمات است.
وی با اشاره به اینکه تأمینکنندگان در ۹۱۵ زمینۀ تخصصی فعالیت دارند و هر تأمینکننده میتواند بهصورت همزمان در چند زمینه فعالیت فعال باشد، اظهار داشت: هر زمینۀ فعالیت مشتمل بر یک فهرست کوتاه از تأمینکنندگان مرتبط است. از ۹۱۵ زمینۀ فعالیت، ۴۲ زمینه در حوزۀ مواد اولیه و انرژی، ۳۷۱ زمینه در حوزۀ مواد مصرفی، ۳۱۴ زمینه در حوزۀ قطعات یدکی و ۱۸۸ زمینه در حوزۀ خرید خدمات تعریف شده است.
در همین خصوص سید مجتبی رسولی کارشناس واحد برنامهریزی خرید گفت: در سال ۱۳۹۴ بستر الکترونیکی ارتباط با تأمینکنندگان (سامانه سمات یا SRM) برای تأمینکنندگان متقاضی ورود به خرید ایجاد شد. تأمینکنندگانی که متقاضی ورود به لیست خرید فولاد مبارکه باشند با ثبتنام در سایت فولاد مبارکه و بارگذاری مدارک لازم میتوانند اعلام آمادگی کنند. در حال حاضر بهطور میانگین روزانه حدود ۶ تأمینکننده در سایت ثبتنام میکنند.
وی ادامه داد: پس از بررسی مدارک تأمینکنندگان ثبتنامشده در واحد برنامهریزی خرید، تأمینکنندگانی که مدارک آنها کامل باشد در فهرست بازدید میدانی قرار خواهند گرفت و سپس تیمی از کارشناسان فنی و بازرگانی از تأمینکنندگان بازدید میکنند. درصورتیکه تأمینکنندگان امتیاز لازم را کسب کنند، کد تأمینکنندگی به آنها تخصیص داده میشود و در زمینه فعالیتهای مرتبط فعال خواهند شد.
مجتبی رسولی افزود: از سال ۱۳۹۵ تمامی استعلامها الکترونیکی شده و از طریق سامانه سمات (SRM) سایت فولاد مبارکه در کارتابل تأمینکنندگان قرار گرفته است. از سال ۱۳۹۷ سفارشهای جزئی و از سال ۱۳۹۸ نیز سفارشهای متوسط الکترونیکی شده و در کارتابل تأمینکنندگان از طریق سامانه سمات (SRM) ارسال میشود.
این کارشناس واحد برنامهریزی خرید اعلام کرد: از برنامههای آتی برنامهریزی خرید در آینده ایجاد نسخۀ موبایلی سامانۀ سمات (SRM)، الکترونیکی شدن مناقصات، ارائۀ اطلاعات وضعیت عملکرد تأمینکنندگان در سامانۀ سمات (SRM)، ارائۀ گواهی صلاحیت همکاری به تأمینکنندگان و بهکارگیری هوش مصنوعی در فرایندهای خرید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.