کد خبر : 6664
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 13:42

فولاد مبارکه با عملکرد خوب خود امید به آینده و روحیه خودباوری و نشاط را به جامعه پمپاژ می‌کند

فولاد مبارکه با عملکرد خوب خود امید به آینده و روحیه خودباوری و نشاط را به جامعه پمپاژ می‌کند
Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت در یک نشست صمیمی میزبان رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه و هیئت همراه بود و در خصوص زمینه همکاری‌های دوطرفه بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , دکتر علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: از همکارانم خواستم تا برنامه‌ریزی نمایند تا در فرصت دیگری از خطوط تولید نیز بازدید کنیم؛ چراکه آشنایی با خطوط تولید فولاد مبارکه نگاه جدیدی برای همه ما ایجاد می‌کند. بازدید از کارخانه‌ها خود درس بزرگی است، ضمن اینکه این شرکت یکی از مکان‌هایی است که هر ایرانی با دیدن آن احساس مباهات و غرور می‌کند و می‌توان این را حتی در نظام آموزشی هم منتقل کرد.

دستاوردهای بزرگ و مثال‌زدنی این شرکت باید به‌درستی به جامعه منتقل شود

 بهادری در ادامه ضمن اشاره به بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را درست منتشر نکرده‌ایم؛ به‌عنوان ‌مثال، خود من به‌عنوان یک شهروند ایرانی که آن‌قدرها هم در حاشیه نبوده‌ام، از دستاوردهای حوزه فولاد تا این اندازه اطلاع نداشتم.

دشمن با تحریم‌های متعدد فولاد مبارکه نشان داد از این نقطه ضربه خورده است

اگرچه می‌دانم صنعت فولاد یک صنعت استراتژیک است و تعجب می‌کنم که کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا چگونه اجازه داده‌اند که ما حتی به این نقطه برسیم و قطعا جزو خط قرمزهای غرب بوده و طبیعی است که در کنار بسیاری از سرداران نظامی و بزرگان سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی ما، بزرگان صنعتی ما را هم تحریم کنند. تحریم‌های صورت گرفته به معنای آن است که دشمن از این نقطه نیز ضربه خورده است و همه مسئولان باید در نظر داشته باشند که فولاد مبارکه با عملکرد خوب خود امید به آینده و روحیه خودباوری و نشاط را به جامعه پمپاژ می‌کند.

صنعت‌های زیرساختی و مادر مانند خون در رگ‌های جامعه هستند

بهادری به نقش کلیدی صنایع مادر پرداخت گفت: به نظر من نقش صنعت‌های زیرساختی  در کشور مانند نقش خون در بدن است. اعتقاد دارم جایگاهی که این صنایع دارند موجب پمپاژ امید و روحیه به کل جامعه می‌شود و کل مجموعه صنعتی کشور را به فعالیت وامی‌دارد.

بهادری در ادامه فولاد مبارکه را یک صنعت مادر که دستاوردهای آن برای کل کشور مفید خواهد بود، دانست و خاطرنشان کرد: در این‌گونه حوزه‌ها باید نگاه ملی و اجتماعی را دنبال کنیم و آماده‌ایم تا در عرصه خدمات حقوقی به فولاد مبارکه و خانواده بیش از ۲۰ هزارنفری پرسنل آن مجموعه مشارکت نماییم.

بهادری در ادامه افزود: ما نیز مانند فولاد مبارکه در دوران کرونا به وزیر بهداشت اعلام کردیم که وکلای ما خدمات حقوقی در این دوره را به‌طور رایگان به کادر درمانی ارائه خواهند کرد و این اعلام هم از طرف وکلا به‌صورت داوطلبانه صورت گرفت.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در نشست صمیمی با رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه مطرح کرد:

امکانات و نیروهای خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور بسیج کرده‌ایم

حمیدرضا عظیمیان در این نشست صمیمی ضمن خوشامدگویی، به میزان تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه پرداخت و اظهار کرد: اکنون تولید زیر سقف کارخانه فولاد مبارکه در اصفهان به ۷.۲میلیون تن رسیده است و این یعنی تولید که در ابتدا ۲.۳ میلیون تن بوده در حال حاضر به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین در گروه فولاد مبارکه تولید فولاد خام به بیش از ۱۰.۲ میلیون تن رسیده است.

وی در ادامه افزود: گروه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران و منطقه منا (شمال آفریقا و خاورمیانه) است. هرچند تولید فولاد ترکیه بیشتر از گروه فولاد مبارکه است، اما اینکه زیر یک سقف در یک واحد صنعتی هشت کوره قوس الکتریکی وجود داشته باشد در دنیا بی‌نظیر است. این مورد فقط در فولاد مبارکه وجود دارد و پس از آن یک کارخانه در مکزیک با پنج کوره قوس الکتریکی مشغول به فعالیت است.

عظیمیان با تشریح فرایندهای تولید و حجم بالای عملیات‌های اجرایی در فولاد مبارکه به جایگاه این کارخانه بزرگ صنعتی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه، خودکفایی کشور را در زمینه‌های متعدد دنبال می‌کند

عظیمان در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه در ایران منحصربه‌فرد و خاص است. در فولاد مبارکه شعاری وجود دارد به نام «از سنگ تا رنگ»؛ یعنی از معادن سنگ‌آهن تا ورق رنگی، ورق گالوانیزه و تمام حلقه‌های این زنجیره در فولاد مبارکه وجود دارد. علت اینکه سودآوری این شرکت هم نسبت به دیگر واحدهای فولادی بیشتر است وجود تمامی چرخه تولید در این شرکت است.

فولاد مبارکه لوکومو تیو صنعت ایران است

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به مجموعه هلدینگ‌های این شرکت پرداخت و گفت: در گروه فولاد مبارکه سه هلدینگ وجود دارد و اخیرا چهارمین هلدینگ نیز فعالیتش را از سال ۹۹ آغاز کرده است. فولاد مبارکه هم یک بنگاه صنعتی است، هم یک بنگاه مالی. در بعد صنعتی به قول یکی از وزرا، فولاد مبارکه لوکوموتیو صنعت ایران است؛ یعنی زمانی که فولاد مبارکه کار می‌کند، چرخ سایر صنایع بزرگ کشور هم در حال چرخش است؛ چراکه مشتریان ما تنها و تنها شرکت‌های بزرگ صنعتی هستند. همچنین به لحاظ گردش مالی بالا، فولاد مبارکه یک بنگاه مالی هم محسوب می‌شود و یک شرکت ۱۰۰ درصد بورسی است؛ چون فولاد مبارکه برای تأمین مالی پروژه‌های خود نیازی به منابع ندارد و ما هیچ مشکل ارزی یا ریالی نداریم. بنابراین به دنبال این هستیم تا در اقتصاد و صنعت کشور بیشتر نقش‌آفرینی کنیم.

عظیمیان اشاره‌ای هم به وضعیت صادرات ورق‌های فولادی کرد و گفت: در بخش صادرات ورق، فولاد مبارکه تمامی استانداردهای اروپا را دارد و تا پیش از تحریم‌ها، محصولات این شرکت به تمام اروپا صادر می‌شد؛ از این جهت هم فولاد مبارکه یک برند بین‌المللی محسوب می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه به پروژه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه پرداخت و افزود: در بخش توسعه و تولید محصولات جدید، پروژه‌های مختلفی در فولاد مبارکه در دستور کار قرار دارد و به دنبال این هستیم که کشور را در زمینه‌های متعدد خودکفا کنیم. به‌عنوان ‌مثال، فولاد مبارکه در پروژه ۱۰۰۰ کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک که از جانب مقام معظم رهبری، استراتژیک‌ترین طرح دولت معرفی شده بود، مشارکت جدی کرد که موجب تضمین ادامه صادرات نفت کشور در شرایط خاص گردید و همگان در این پروژه شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها در مسیر  رشد و توسعه کشور بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به دستاوردهای مهم دیگر در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در اسفندماه گذشته، تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر در فولاد مبارکه تولید شد و دو روز پس از تولید این محصول جدید، مدیرعامل شرکت نفت برای دریافت این محصول با ما تماس گرفت و اعلام کرد که برای انتقال نفت و گاز از جزایر به‌خصوص کیش به سرزمین اصلی دقیقا نیاز به چنین تختالی وجود دارد و مشتری این محصول شدند.

این موضوع باعث می‌شود تا تولید ما مجددا افزایش یابد و شرکت‌های نورد و لوله‌سازی نیز برای این پروژه فعالیت خواهند داشت. این روند در کل باعث می‌شود چرخ اقتصاد و صنعت در کشور به گردش درآید.

عظیمیان افزود: جایگاه فولاد مبارکه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ بنابراین امکانات و نیروهای خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور بسیج کرده‌ایم. علی‌رغم اینکه بیشتر شرکت‌ها و صنایع ایران تحریم شدند، فولاد مبارکه تنها شرکتی بود که آمریکا به‌طور جداگانه سه بار آن را در فهرست تحریم‌های بسیار سخت خود قرار داد و حتی در آخرین روز دولت ترامپ، این شرکت و شخص بنده به‌عنوان تروریست در لیست تحریم‌ها قرار گرفتیم و البته به آن افتخار می‌کنیم.

در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی، فولاد مبارکه معتقد است که باید در اتفاقات و بحران‌ها در کنار مردم بایستد

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره و اظهار کرد: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، فولاد مبارکه کارهای بزرگی انجام داده است. یکی از معضلات بزرگ دنیا در دوران کرونا تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها بود و فولاد مبارکه اکسیژن مازاد خود را که در سال‌های گذشته به فروش می‌رساند، از دی‌ماه سال گذشته به‌صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار داد و تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن اکسیژن رایگان تحویل جامعه سلامت کشور داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه کرونا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف ازجمله اقلام و تجهیزات بیمارستانی بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی، تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و همکاری و حمایت از نهادهای ذی‌ربط جهت مقابله با بیماری کرونا هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد و گفت: اعتقاد فولاد مبارکه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این است که دولت در زمان جنگ با سختی توانسته فولاد مبارکه را راه‌اندازی کند؛ بنابراین در سال‌های گذشته، فولاد مبارکه باید در اتفاقات و بحران‌هایی مثل زلزله، سیل و… در کنار مردم بایستد، برای رهایی از این بحران‌ها کمک کند و در شرایط سخت کنار دولت باشد. البته طبیعی است که هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد و درآمد بیشتری داشته باشد، بیشتر تحت‌فشار قرار می‌گیرد و حواشی بیشتری هم خواهد داشت. ما در سال‌های گذشته از سوی جریانات سیاسی بسیار تحت‌فشار قرار گرفته‌ایم. همین اخیرا در آذر و دی‌ماه ۹۹ بازرسی ویژه‌ای را پشت سر گذاشتیم و تمامی همکاری‌های لازم را با سازمان بازرسی کشور انجام دادیم. خدا را شکر هیچ مسئله‌ای هم وجود نداشت و اکنون نیز میزبان تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی هستیم. ادعا نمی‌کنیم که فولاد مبارکه عاری از هرگونه ایراد و اشکالی است، اما اعتقاد داریم ازآنجاکه فولاد مبارکه سیستماتیک و بر اساس فرایندهای روشن و قانونی عمل می‌کند، اساسا تخلف قابل‌توجهی در آن امکان شکل گرفتن ندارد.

عظیمیان در ادامه گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه با قدرت مسیر خود را دنبال می‌کند. برنامه‌ای که ما در شرکت تا سال ۱۴۰۴ دنبال می‌کنیم این است که کشور را به‌طور کامل غنی از ورق فولادی کنیم. عظیمیان با اشاره به واردات ۷۰۰ میلیون یورویی فولاد در سال گذشته به کشور گفت: نیمی از واردات فولادی در قالب ورق بوده و اکنون در صنعت‌های مختلف مثل خودروسازی، لوازم خانگی و… در برخی از بخش‌ها توانایی تولید بعضی از ورق‌های خاص در کشور وجود ندارد. فولاد مبارکه در برنامه‌های خود تا سال ۱۴۰۴ تولید این ورق‌ها را گنجانده است تا کشور را از هر نوع ورقی بی‌نیاز کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ابراز خرسندی کرد که فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود نیاز به کمک مالی دولت ندارد و می‌تواند تمام نیاز خود را از لحاظ مالی تأمین کند.

بنده و همکارانم در تمامی لحظات به دنبال پمپاژ امید در کشور بوده‌ایم

مدیرعامل فولاد مبارکه با ابراز خوشحالی از خدمت به مردم و صنعت کشور گفت: بنده و همکارانم در تمامی لحظات به دنبال پمپاژ امید به کشور بوده‌ایم و این را به همه همکارانمان نیز تأکید کرده‌ایم؛ چراکه دشمنان این کشور به دنبال تضعیف ایران هستند. در سال ۵۷ که انقلاب شد، کلا ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید و ۴ میلیون تن وارد می‌کردیم و در جهان رتبه ۳۵ را داشتیم؛ اما اکنون که ۴۰ سال از انقلاب گذشته، از رتبه ۳۵ به دهم ارتقا پیدا کرده‌ایم و حدود ۲۵ میلیون تولید و بین ۸ تا ۱۰ میلیون تن از آن را صادر می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.