کد خبر : 6825
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 4:59

پنتاگون: آستین با بنی گانتز درباره ایران رایزنی می‌کند

پنتاگون: آستین با بنی گانتز درباره ایران رایزنی می‌کند
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا قرار است با یکدیگر دیدار و درباره ایران رایزنی کنند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرده وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران رایزنی خواهند کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه میزبان «بنی گانتز»، وزیر جنگ اسرائیل خواهد بود.

کربی درباره مسائلی که در این دیدار درباره آنها گفت‌وگو خواهد شد گفت: «از جمله مسائلی که آنها درباره‌اش رایزنی خواهند کرد مسائل امنیتی منطقه خواهد بود.»

وی سپس اضافه کرد: «مسئله ایران و رفتارهای مخربش در منطقه نیز مسلماً مطرح خواهد شد.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت کشورهای غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای نظارت بر برنامه تسلیحات هسته‌‌ای خود خودداری کرده است.

در مقابل، ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.  علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند. با این حال این دولت دولت بایدن تا به حال از انجام اقداماتی که باید برای بازگشت به برجام انجام دهد خودداری کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.