کد خبر : 6955
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 6:30

ثبت نام مرحله پنجم طرح ملی مسکن از ساعت ۱۲ آغاز می شود

ثبت نام مرحله پنجم طرح ملی مسکن از ساعت ۱۲ آغاز می شود
بر اساس اعلام سامانه طرح اقدام ملی مسکن، قرار است از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ثبت نام متقاضیان پنجمین مرحله از طرح مذکور آغاز شود.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز پنجمین مرحله از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، قرار است در این مرحله از نام نویسی متقاضیان دریافت مسکن ملی، در ۲۴۰ شهر ثبت نام انجام شود و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۵ خرداد (به مدت یک هفته) ادامه خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود در مراحل قبلی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که نهایتاً ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند؛ همچنین با احتساب متقاضیان ساخت و ساز مسکن که در پی تفاهم نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های اجرایی از جمله مسکن فرهنگیان و نیروهای مسلح به امضا رسید، به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر عملیات اجرایی احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

متقاضیانی که علاقه مند به ثبت نام در این مرحله از طرح ملی مسکن هستند، می‌توانند با مراجعه به وب سایت TEM.MRUD.IR نسبت به نام نویسی در این طرح اقدام کنند.

اطلاع رسانی ضعیف وزارت راه از طرح اقدام ملی مسکن

گفتنی است در حال حاضر صرفاً وب سایت مربوط به سامانه ثبت نام اطلاعیه کوتاهی مبنی بر آغاز نام نویسی مرحله پنجم طرح اقدام ملی از ساعت ۱۲ منتشر کرده ولی اسامی شهرهای مورد نظر هنوز مشخص نشده است.

 

متقاضیان طرح ملی مسکن باید شرایط اعلامی زیر را داشته باشند

متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچیک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)

توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

متقاضیان تهرانی فقط می‌توانند در شهرهای جدید و حاشیه پایتخت ثبت نام کنند + رقم اقساط

مبلغ اولیه پروژه‌های طرح ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان و سپس با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح، به تدریج پیامک واریز اقساط بعدی آورده‌ها به متقاضیان ارسال می‌شود.

به گفته محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با موافقت شورای پول و اعتبار، تسهیلات ساخت مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که اقساط ماهانه این وام در بازپرداخت ۱۲ ساله ساده حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

اگرچه هنوز اسامی شهرهای مورد نظر از سوی وزارت راه اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد تهرانی‌های واجد شرایط می‌توانند در شهرهای جدید استان‌های تهران، البرز و سمنان شامل پرند، اندیشه، هشتگرد و ایوانکی (به استثنای پردیس) و همچنین برخی شهرستان‌های استان تهران ثبت نام کنند.

هزینه تمام شده ساخت، متری چند؟

بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی و همچنین دستگاه‌های مجری این طرح اعم از شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکن ملی برای امضای قرارداد با پیمانکاران، ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده ولی در متن قرارداد امکان تعدیل این رقم در پایان پروژه و بر اساس هزینه تمام شده وجود دارد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.