کد خبر : 7110
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:16

ماموستا قادری : مردم ما در ۴ دهۀ گذشته در تمامی آزمایش‌ها و امتحانات حضوری فعال داشته‌اند

ماموستا قادری : مردم ما در ۴ دهۀ گذشته در تمامی آزمایش‌ها و امتحانات حضوری فعال داشته‌اند
حاج ماموستا ملا قادر قادری در همایش روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه گفتند: مردم ما در ۴ دهۀ گذشته هرگاه احساس کرده باشند حضورشان برای نظام و امنیت کشور مؤثر است، در تمامی آزمایش‌ها و امتحانات حضوری فعال داشته‌اند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده؛ روز دوشنبه ۱۷/خرداد/۱۴۰۰ همایش روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و فرماندهان سپاه استان در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار و حاج ماموستا ملا قادر قادری سخنران این همایش بودند.

در ادامه متن کامل سخنان ایشان آمده است .

متن کامل سخنان ماموستا قادری در جلسۀ مورخۀ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ در همایش روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکرم. به روح مطهر حضرت خاتم درود می‌فرستم. خدمت اعزۀ علما، ائمۀ جمعه و مدرسین حاضر از سرپل و ریجاب و ثلاث و جوانرود و روانسر و پاوه و در رأس خدمت حضرت آیت‌الله علما نمایندۀ محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعۀ معزز کرمانشاه و بانی محترم جلسه کمال تشکر را دارم.

در مدت‌زمان کوتاهی که به بنده اختصاص داده شده است سه مطلب مختصر را خدمتتان عرض می‌کنم. ۱-یادی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان ۲-اوضاع محراب داران و اوضاع اطراف ما ۳-ما و انتخابات

۱-یادی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان

بر کسی پوشیده نیست در انقلابات دنیا و حوادث مهم روزگار و تحولات عظیم جامعه، جمعی پیش‌قدم، الگو، پیشوا و اسوه هستند و تاریخ از آن‌ها به نیکی یاد خواهد کرد.

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در انقلاب اسلامی ایران و در استقرار جمهوریت و اسلامیت نظام هم رهبر و هم الگو و هم قائد این مردم بوده‌اند و بر گردن ما و نسل آینده حق دارند. دین و عقل و وظیفۀ انسانی بر ما حکم می‌کند که یادش را فراموش نکنیم.

قرآن کریم وظیفۀ ما را نسبت به سلف خود این‌چنین بیان فرموده است: «وَالَّذِینَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّکَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» ما هم درود و رحمت الهی را نثار این بزرگوار و شهدای عزیز انقلاب اسلامی می‌کنیم.

مورخ معروف مصری احمد چلبی در صفحۀ ۱۷۰ جلد ۸ کتاب «موسوعه اسلام» در تعریف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی می‌گوید: امام خمینی شخصیتی بود که به هدفش ایمان داشت و هادف بود و به خاطر مال و زندگی و مقام کار نکرد و هم در طعام و هم در لباس و هم در مسکن زندگی ساده داشت. او دنبال مال دنیا نبود و املاکی هم نداشت و تنها برای خدمت به مردمش به میدان آمده بود.

۲- محراب داران و اوضاع اطراف آن‌ها

بدنۀ جامعۀ ما و اساساً مردم شریف ایران و دیاری که ما در آن زندگی می‌کنیم، متدین، همراه با نظام، شهید داده، علاقمند به دین و حافظ نظام بوده و هستند.

اگر در ماه مبارک رمضان کسی به شهر پاوه وارد می‌شد، تصور می‌کرد همۀ مردم روزه هستند درحالی‌که این‌چنین نبود و این فقط حفظ ظاهر و حفظ سنت و ادب بود و در باطن و پشت پرده واقعیت چیز دیگری است و در برابر ارشاد و تبلیغ ما منبرداران صدها مانع و رادع به‌شدت شبانه‌روز مشغول‌اند و دارند عقیده و فکر جوانان و مردم ما را سست و باور آنان را کم‌رنگ و جایگاه پیام و نصیحت علما را به شیوه‌های مختلف تضعیف می‌کنند.

بنده معتقدم شکاف‌های عدیده‌ای در بطن جامعۀ ما ظهور کرده است. چندی پیش برای یک‌صد نفر از نخبگان فکری و سیاسی در جمهوری اسلامی یک سؤال را مطرح کردند که این نخبگان به آن جواب دهند. سؤال این بود؛ «عمده‌ترین معضلات و مشکلات و آفت‌های جامعه چیست؟ مثلاً چرا مردم ما با خواهش بیایند و با پیام‌های ما رأی بدهند. مگر رأی دادن شرکت در تعیین سرنوشت خودمان نیست؟ پس چرا باید با خواهش مردم را وادار به رأی دادن نماییم؟ این آفت‌ها از کجا درست شده‌اند؟» در جواب این سؤالات نخبگان حدود ۹۶ مطلب و علت را آورده و به مشکلات جامعه اشاره‌کرده‌اند که بنده تنها به ۱۰ مطلب از آن‌ها اشاره می‌کنم. ازجمله:

۱-سوء مدیریت فرهنگی: در جریان جنگ تحمیلی نه‌تنها رژیم بعث عراق بلکه تمام دنیا علیه ما بود ولی موفق نشدند چون ما یک فرماندۀ واحد داشتیم و جنگ را یک نفر مدیریت می‌کرد ولی ما در مسئله فرهنگی سوء مدیریت داریم

۲-پیر شدن نسل مدیران و عدم آموزش نسل جدید وفق نیاز روز

۳-بیکاری

۴-فقر

۵-طلاق

۶-اختلافات قومی و مذهبی

۷-ریا و ظاهرسازی و نفاق: شب‌ها و بعد از شام در بعضی خانه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی تا وقت خواب غیبت می‌کنند و علیه مسئولان شعار می‌دهند ولی زمانی که اعلام می‌شود برای شورا ثبت‌نام کنید، همه می‌آیند. امروز در هر شهر ۱۵ تا ۲۰ نفر به‌عنوان مسئول ستاد انتخابات کاندیداها حکم گرفته‌اند. کدام‌یک را باور کنیم؟ فحش و ناسزای شبانه یا ریا و ظاهرسازی روزانه را؟

۸-ناامیدی نسل جوان

۹-کم‌رنگ شدن باورهای دینی

۱۰-نفوذ اینترنت و رسانه‌ها در اکثر خانواده‌ها

اگر فکر و چاره‌ای اندیشیده نشود معاندین اسلام در آینده با محراب و مسجد و جلسات وعظ دینی و علمای ما به شیوۀ دیگری برخورد خواهند کرد. امروزه اسلحۀ دشمن قوی‌تر از اسلحۀ ماست لذا لازم است ما هم آمادگی داشت باشیم و برای حفظ خود و مساجد و آبرویمان با جمهوری اسلامی همراهی کنیم.

۳-ما و انتخابات

اساساً فلسفۀ حضور ما و روحانیت محترم و برنامه‌ریزی مسئولان عزیز امروز برای قضیۀ انتخابات است.

عزیزان؛ مردم ما در ۴ دهۀ گذشته هرگاه احساس کرده باشند حضورشان برای نظام و امنیت کشور مؤثر است، در تمامی آزمایش‌ها و امتحانات حضور فعال داشته‌اند.

در این ایام حساس و علیرغم مشکلات عدیدۀ جامعۀ ایرانی و بگومگوهای داخلی و خارجی و مناظره‌های به‌دوراز اخلاق از جانب بعضی کاندیداها و ده‌ها مسائل دیگر که اینجا محل طرح آن‌ها نیست و در خصوص شرکت در انتخابات به مصداق حدیث نبوی شریف «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.» همۀ ما مسئول هستیم و ان شاء الله کماکان نه‌تنها برای رأی دادن بلکه برای کشاندن مردم پای صندوق‌های رأی به وظیفۀ خود عمل خواهیم کرد.

طبیعی است اصلح را از میان ۷ نفر کاندیدای ریاست جمهوری به برادران خود اعلام خواهیم کرد و علی‌رغم سردی اوضاع امیدواریم بتوانیم تحرکی در بین مردم ایجاد کنیم.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هر کس کشور و امنیت ایران را دوست دارد باید پای صندوق‌های رأی حاضر شود و رأی بدهد.

ان شاء الله ما هم در حد توان این کار را انجام خواهیم داد.

مطلب آخر: حوادث اخیر ریجاب و دشت ذهاب

مردم اهل سنت بخصوص مردم شهرهای سرپل و ریجاب و ثلاث به خاطر قضیۀ اخیر دالاهو و ریجاب و دشت ذهاب ناراحت‌اند.

روحانیون محترم؛ اگرچه عشیرۀ قلخانی خون سه نفر بی‌گناه اهل ریجاب و ذهاب را به‌ناحق ریختند و تا این لحظه کسی از آن‌ها حاضر به عذرخواهی نشده‌اند و تنها اسلحه‌های خود را در سایت‌ها و فضای مجازی به رخ اهل سنت می‌کشند، اما بنده عرض می‌کنم ما روحانیون پایبند به دین و پیرو پیامبر اسلام (ص) هستیم و علیرغم این‌همه ناراحتی همچنان باید مردم را به وحدت و دوستی و تفاهم دعوت کنیم.

بنده با خانوادۀ کشته‌شدگان در روستای کوئیک و ریجاب تلفنی صحبت و از آن‌ها دلجویی کردم و گفتم: ما به همراه مسئولان محترم پیگیر حق شما خواهیم بود ولی از شما خواهش می‌کنیم تحت تأثیر بعضی تحریکات داخل و خارج قرار نگیرید.

الآن هم به شما اعزّ علما چه آن‌هایی که دور هستید و چه آن‌هایی که در منطقۀ درگیری حضور دارید، عرض می‌کنم؛ مردم را به آرامش دعوت کنید و در محراب‌ها و مساجد حرف تفرقه‌آمیز به زبان نیاورید. خداوند تبارک‌وتعالی و پیامبر اسلام کسانی را دوست دارند که اقدامشان در جهت وحدت و تفاهم و تبیین مسائل به‌صورت صحیح و درست باشد.

در پایان مجدداً عرض می‌کنم خواست همۀ ما این است که قاتلین دستگیر و تسلیم قانون شوند و قانون باید بر هردو طرف حاکم باشد نه چیز دیگر.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.