کد خبر : 7114
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:20

با حضور گسترده در پای صندوق های رای بیعت محکم و مجدد با رهبر انقلاب خواهیم بست

با حضور گسترده در پای صندوق های رای بیعت محکم و مجدد با رهبر انقلاب خواهیم بست
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تکلیف جامعه مؤمن و انقلابی برای صیانت از پیام شهیدان و حفظ امنیت و آسایش امروز کشور مشارکت مردم در امر رای گیری است؛ عنوان کرد: انشاءالله همه مردم ایران بخصوص مردم فهیم کردستان با حضور حداکثری خود ضمن نشان دادن وفاداری به نظام، بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آییم.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، ماموستا فایق رستمی به جایگاه ویژه انتخابات از دیدیگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به شور و مشورت دعوت می کند و اهمیت آن تا جایی است که تدبیر و مشورت را همراه یکی از اصول دین مبارک اسلام بعد از کلمه شهادتین می آورد.

وی با اشاره به سوره مبارک شورا آیه شریفه ۳۸ « وَالَّذینَ استَجابوا لِرَبِّهِم وَأَقامُوا الصَّلاهَ وَأَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ» (و کسانی که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را برپا می‌دارند و کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست و از آنچه به آنها روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند) تصریح کرد: خداوند متعال به صراحت در این آیه ما را به سه امر مهم اقامه نماز، مشورت و انفاق از آنچه خدا به ما عطا فرموده، امر کرده است.

شرکت در انتخابات قانون کلی خداوند است

امام جمعه سنندج با بیان این مطلب که انتخابات مسئله شخصی و یا طایفه‌ای نیست ؛ متذکر شد: شرکت در انتخابات یک قانون کلی خداوند است. مشارکت مردم در انتخابات که مسئله اجتماعی بشریت است در جهت مردم سالاری، وحدت و انسجام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه همه کشورها بخصوص کشورهای بیگانه روی انتخابات ایران متمرکز هستند گفت: حضور وحدت گونه مردم در پای صندوق های اخذ رای پیام های مهمی برای دشمنان وطن در پی دارد، لذا مشارکت حداکثری رای دادن به آزادی ، هویت، یکدلی، توسعه اقتصادی ، رونق توید، عمران و آبادانی، سطح آگاهی و رشد بصیرت است.

تکلیف جامعه مؤمن و انقلابی برای صیانت از پیام شهیدان مشارکت در انتخابات است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: تکلیف جامعه مؤمن و انقلابی برای صیانت از پیام شهیدان و حفظ امنیت و آسایش امروز کشور مشارکت مردم در امر رای گیری است؛ لذا خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار می طلبد تا با حضور حداکثر در انتخابات؛  استقلال کشور، پرچم اسلام، هویت ایران اسلامی را در مقابل این همه ناملایمات و طوفان عظیم حفظ کنیم.

 

با حضور گسترده در پای صندوق های رای بیعت محکم و مجدد با رهبر انقلاب خواهیم بست

مشارکت حداکثری به نماینده منتخب در عرصه اجرایی شجاعت می دهد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر مشارکت حداکثری باشد به نماینده منتخب در عرصه اجرایی بخصوص در میادین بین المللی شجاعت می دهد که در قبال این امانت ها و دلسوزی مردم فهیم در جهت رفع مشکلات کشور با برنامه های حساب شده به میدان آید.

حضور حداکثری در انتخابات موجب وحدت در کشور و حتی امت های اسلامی می شود

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم انجام مشورت و انتخابات در کنار عبادت های مهم همچون نماز، زکات و روزه را به صورت دست جمعی و یکپارچه بیان می کند؛ یادآور شد: حضور حداکثری در انتخابات موجب وحدت در کشور و حتی امت های اسلامی و در مقابل موجب مایوس شدن دشمنان می شود لذا حضور همگان در پای صندوق‌های رای به معنای برقراری وحدت در جامعه است و اینکه و در حفظ وطن، در زمینه تولید و توسعه کشور منسجم و یکپارچه هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همان طوری که امام عظیم الشان در سال ۵۷ به پشتیبانی ملت توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند اهمیت وحدت در کارهای بزرگ را می رساند لذا امروزه اگر در انتخابات وحدت داشته باشیم و با انتخاب درست فردی اصلح را انتخاب کنیم کشور در جهت رشد سوق پیدا می کند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه وحدت آفرینی لازمه اقتدار نظام اسلامی است و انتخابات نمود اتحاد در کشور است؛ اذعان کرد: حضور حداکثری در انتخابات دشمن را در ایجاد توطئه و تفرقه در کشور مایوس می کند زیرا دشمن به وجود اتحاد در بین امت پی برده است پس حضور حداکثر به معنای این است که کشور در مقابل خطرات بیگانگان بیمه می شود.

شرکت گسترده در انتخابات اقتدار نظام اسلامی را بالا می برد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شرکت گسترده در انتخابات اقتدار نظام اسلامی را بالا می برد و نشان دهنده این است که امت اسلام در حفظ و اقتدار دین و ممالک خود ثابت قدم است و کشور را به سمت اتحاد می برد. طبق حدیث نبوی محبت به وطن و حس وطن پرستی نشانه ای از ایمان و موجب وحدت و تعالی است لذا اگر وحدت نداشته باشیم بیگانگان بر کشور مسلط می گردند.

این عالم اهل سنت اظهار داشت:  کارآمدی و توانایی حلّ مشکلات، ملاک مردم برای رأی دادن باشد. زمانی که مردم در کنار حضور حداکثر فردی اصلح انتخاب کنند در واقع به معنای حل مشکلات کشور است و این نمونه بارز از مردم سالاری در مشارکت مستقیم مردم است.

انتخاب فرد اصلح برابر با حل مشکلات کشور است

ماموستا رستمی اضافه کرد: زمانی که فرد اصلح که از همه ملاک های لازم برخوردار باشد به فکر مشکلات جامعه است و با عملکرد صحیح و با برنامه خود چرخه اقتصاد به حرکت در می آید، جوانان بیکار دارای شغل و طبعاً مشکلات جامعه یکی پس از دیگر برطرف می شود.

وی ادامه داد: اقتصاد، بیکاری و معیشت، مسائل اصلی جامعه است، اگر فرد منتخب اسباب رونق اقتصادی را فراهم کند وابستگی کشور نسبت به قبل کمتر می شود و مردم یقین پیدا می کنند که انتخاب درست آنها به ثمر رسیده است؛ لذا مسئولین جهت رونق تولید باید زیر ساخت های لازم در هر استان را فراهم کنند تا ضمن اینکه مشکل اشتغال جوانان برطرف شود کشور را از وابستگی به بیگانگان بی نیاز سازد.

چند توصیه به نامزدهای انتخاباتی …

امام جمعه سنندج عنوان کرد: اگر ملت صبورانه در مقابل رژیم ستم شاهی و سختی‌های هشت سال دفاع مقدس تحمل کرد و  امروز هم در قبال تحریم های ظالمانه ایستادگی کردند بخاطر ایمان، پایبندی به اسلام  و ارزش های والای آن است و منتخب مردم باید درک کند و قدر این مردم فهیم را بداند.

وی بیان داشت: منتخبان باید امانت دار، درستکار، صادق، غم خوار، مفید و آگاه به درد و رنج محرومین، عادل و مورد اعتماد و حافظ ارزش های انقلاب و دستاورد خون شهدا باشند و در هر روز کاری خود یاد جوانان با اخلاص دیروز باشند که جانشان را در راه وطن فدا کردند و جوان امروز که پای صندوق رفته و به توی منتخب اعتماد کرد؛ فرد منتخب نیز باید با تبعیت از قانون اساسی کشور در راه خدمت صادقانه و بی منت تلاش جهادگونه داشته باشد.

ماموستا رستمی تصریح کرد:  منتخب باید با خدا، پیامبر و ائمه اطهار عهد و پیمان ببندد که به دین، قانون، وطن و به مردم فهیم سرزمین‌اش وفادار بماند و فردی مفید و امانتدار و در جهت خدمت از هر کوشش لازم دریغ نکند.

برخی از ملاک های فرد اصلح

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برخی از ملاک های فرد اصلح را اینگونه برشمرد: برخورداری از مقام علمی، بینش و آگاهی، شهامت و شجاعت، دلسوزی نسبت به جامعه، صبر و شکیبایی، عدالت اجتماعی، دوری جستن از باند بازی، وظیفه شناسی و احساس مسئولیت، اخلاق حسنه، زمان شناسی و آینده نگری، توانایی انجام کارهای عام المنفعه، معاشرت با مردم، رسیدگی به مناطق محروم، دوری از تعصب و تبعیض، رونق تولید و رشد اقتصادی و حمایت توان داخلی، حمایت از جوانان که سرمایه های اصلی مملکت هستند، حمایت از سرمایه گذاران و ساماندهی مرزها بخصوص مناطق آزاد تجاری.

با حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست

ماموستا رستمی در پایان اظهار داشت: انشاءالله همه مردم ایران بخصوص مردم فهیم کردستان با حضور حداکثری خود ضمن نشان دادن وفاداری به نظام، بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آییم و بنده به نوبه خود از همه ملت ایران در راس آن مردم با بصیرت کردستان دعوت می کنم که همانند انتخابات خبرگان رهبری در مهرماه سال ۹۴ که حدود ۹۰ درصد به علماء خود اعتماد کردند انشاءالله مجددا این اعتماد تکرار شود و به فردی اصلح که بتواند کشور را از همه مشکلات بیرون بیاورد رای دهند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.